برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین‌ المللی قصه‌ گویی در کرمان

۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۰۷:۵۷:۴۷
کد خبر: ۷۷۵۲۰۲
برگزاری  بیست و یکمین جشنواره بین‌ المللی قصه‌ گویی در کرمان
مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی روز یکشنبه با رقابت 25 قصه گو در کرمان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در حاشیه آئین آغاز به کار این جشنواره گفت: این جشنواره شامل بخش های تخصصی (قصه گویی کلاسیک و خلاق)، علمی (مقالات) و عمومی (فیلم های ۹۰ ثانیه ای) بوده است .

وی تصریح کرد: در این مرحله از جشنواره 25 قصه‌ گو در بخش زنان و مردادن، طی 2 روز رقابت به روایت قصه ‌هایشان می‌ پردازند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت: این قصه گویان از میان 103 شرکت کننده به مرحله‌ استانی بیست و یکمین جشنواره بین ‌المللی قصه‌ گویی راه یافته‌ اند.

روحی تصریح کرد: پس از داوری قصه ‌گویی ها توسط عبدالرضا قراری، مازیار رشیدصالحی، فاطمه جعفرزاده پنج قصه ‌گو از کرمان به مرحله منطقه‌ ای این جشنواره که در همین استان برگزار می شود؛ راه می یابند.

وی خاطرنشان کرد: آیین پایانی و تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی بیست  و یکمین جشنواره بین‌ المللی قصه‌ گویی امروز دوشنبه ۲۱ آبان در سالن  برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان بیان داشت: امروزه نقش قصه گویی در انتقال مفاهیم درسی، پرورش سبک زندگی اسلامی - ایرانی، احیا سنت ها و آیین های فرهنگی، تاریخی، بومی و محلی مورد توجه متولیان فرهنگی قرار گرفته است. 36مرکز ثابت فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نقاط مختلف استان کرمان فعال است. در حال حاضر2 مرکز پستی  وپنج مرکزفرهنگی هنری سیارروستایی   کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کرمان فعال است که هر کدام از این مراکز حدود 30 روستای این استان را پوشش می دهد.

 

نظر شما