راه اندازی ۳۰۰ اقامتگاه بوم گردی در استان کرمان

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۰۷:۴۶:۱۱
کد خبر: ۷۷۵۶۱۱
راه اندازی ۳۰۰ اقامتگاه بوم گردی در استان کرمان
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: تا کنون ۳۰۰ اقامتگاه بوم گردی در استان کرمان راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ «غلامرضا فرخی» مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۰۸ اقامتگاه بوم گردی راه اندازی شده است، گفت: مهمترین مزایای راه اندازی این اقامتگاه‌ها افزایش مدت اقامت گردشگران در روستا‌ها، بازدید از آثار و جاذبه‌های گردشگری و خرید صنایع دستی و همچنین غذا‌های سنتی آن منطقه است که به ایجاد اشتغال و توسعه پایدار روستا‌ها نیز کمک شایانی می‌کند.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی استان کرمان دربخش شهداد، بافت و جیرفت قرار دارد، اظهار کرد: استاندارد سازی این اقامتگاه‌ها از الویت‌های این اداره کل است که در این راستا تاکنون ۱۸۰ اقامتگاه مورد بازدید قرار گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به بالا بردن کیفیت ارائه خدمات در اقامتگاه‌های بوم گردی تصریح کرد: خوشبختانه در دوسال اخیر بیش از ۴۰ ساعت کلاس آموزشی برای مدیران این اقامتگاه‌ها برپا شده است که تاثیر بسزایی در نحوه ارائه خدمات به گردشگران به ویژه گردشگران خارجی داشته است.

وی با بیان اینکه از نظر فضا‌های اقامتی در مرکز کرمان دچار کمبود‌هایی هستیم، اظهارکرد: با راه اندازی چنین اقامتگاههایی، سفر در استان توزیع و کمبود‌های اقامتی نیز از این طریق جبران می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز