معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان:

سند تحول بنیادین برنامه ای راهبردی برای آموزش و پرورش است

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۰۷:۵۱:۰۴
کد خبر: ۷۷۶۵۶۶
سند تحول بنیادین برنامه ای راهبردی برای آموزش و پرورش است
معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تبیین و تفهیم درست رویکرد های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، شرط اصلی اجرای آن است و سند تحول بنیادین برنامه ای راهبردی برای آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حمیدرضا دعاگویی در جلسه شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: سند تحول بنیادین یک انقلاب اساسی نسبت به تمامی رویکردهای جامعه، مسئولان و به ویژهنظام آموزش و پرورش نسبت به تربیت دانش آموزان می باشد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اکنون جزو برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش است.

دعاگویی افزود: وظیفه آموزش ‌و پرورش در اجرای راهکارهای سند تحول در طول برنامه ششم توسعه، اجرای برنامه‌های زیر نظام می‌داند و به اعضای جلسه تأکید کرده‌ است که با جدیت نسبت به پیگیری وظایف محوله به کارگروه‌های شش‌گانه بپردازند و جلسات شورای هماهنگی و اجرایی با جدیت تشکیل و روند تدوین، تصویب و اجرای برنامه‌های زیر نظام ها دنبال شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به این که سند تحول بنیادین 131 راهکار دارد که باید عملیاتی شود، گفت: برخی از احکام از همان روز اول قابلیت اجرا داشت که در این باره وزارتخانه وارد میدان عمل شد و برخی دیگر از احکام نیاز به تدوین برنامه دارد.

وی یکی از خرده‌ نظام‌ها را نظام خلاقیت و نوآوری دانست و عنوان کرد: اگر درصدد هستیم تا فرزندانمان نوآور و کارآفرین تربیت شوند باید سیستمی را در کنار آموزش و پرورش طراحی کنیم تا فرزندانمان از پایه اول دبستان تا پایه اول دبیرستان براساس آن سیستم عمل کنند.

حمیدرضا دعاگویی با اشاره به این که سیاست وزارت آموزش و پرورش براین است که نقشه راه را با تدبیر بیشتر جلو ببرد، گفت: با تلاش و همراهی همه دستگاه ها و براساس این نقشه راه امور را به جلو پیش خواهیم برد.

بر پایه این گزارش جلسه شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان با حضور احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان و سایر اعضا در محل سالن کنفرانس شهدای معلم اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز