رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

باید به دنبال خلق منابع باشیم

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۱۰:۱۲:۳۴
کد خبر: ۷۷۶۵۷۴
باید به دنبال خلق منابع باشیم
رئیس اتاق بازرگانی کرمان با بیان اینکه دولت توان تامین مالی پروژه‌ها را ندارد، گفت: باید برای اجرای پروژه ها مدلی طراحی شود تا بتوان خلق منابع داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از  کرمان؛ سیدمهدی طبیب‌زاده در نشست بررسی واگذاری طرح های نیمه تمام استان، افزود: اتاق در راستای وظیفه خود، تسهیل فضای کسب و کار و توسعه بازار را در اولویت های خود قرار داده و به همین دلیل در زمینه بررسی واگذاری طرح های نیمه تمام ورود کرده است. وی ادامه داد: واحدهای تولیدی، پیمانکاری، مشاوره‌ای و... معتقدند در استان کرمان نیروی انسانی، تجهیزات و ماشین‌آلات لازم و 12 تا 15 هزار میلیارد تومان توان اجرایی طرح های عمرانی وجود دارد اما طرح و منابع مالی لازم را برای اجرا ندارد.

طبیب زاده اظهار کرد: دولت به دلیل محدودیت در اعتبارات عمرانی به ناچار تصمیم به واگذاری طرح‌های نیمه تمام گرفته و امیدواریم بخش خصوصی در این زمینه شجاعانه وارد شود تا بتوان این روند را پایدار کرد. رئیس اتاق کرمان ادامه داد: در طول بیش از چهار سال گذشته به دنبال ضمانت برای سرمایه گذاری های خارجی در استان بودیم که واگذاری طرح ها با تضمین فاینانس خارجی فرصت خوبی است که باید از آن استفاده کرد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه دولت در واگذاری طرح ها شرایط خوبی را برای بخش خصوصی فراهم کرده است، گفت: معافیت های مالیاتی، کمک هایی در زمینه بیمه و تضمین های خرید از جمله موارد در نظر گرفته شده توسط دولت است. یحیی حاتمی، افزود: دولت بسته های تامین مالی خوبی در قانون بودجه سال 97 در بحث واگذاری طرح های نیمه تمام در نظر گرفته که 20 درصد از اعتبارات استانی صرف امور زیربنایی طرح هایی می شوند که واگذار خواهند شد.

رئیس انجمن خدمات فنی و مهندسی استان کرمان نیز در این نشست بیان کرد: برای عبور از پیچ خطرناکی که کشور در آن قرار گرفته راهی به جز واگذاری اجرای طرح ها به بخش خصوصی وجود ندارد. محمدجواد کامیاب، با اشاره به اینکه طرح های مدنظر برای واگذاری در استان باید امکان سنجی و جمع بندی شوند، افزود: بهتر است توجیه اقتصادی طرح را بخش خصوصی تدوین کند و دستگاه های اجرایی استان نیز شجاعت و جرات لازم را برای واگذاری طرح ها داشته باشند. وی با تاکید بر اینکه بانک ها نیز باید همراه بخش خصوصی و دولت در این زمینه باشند، اظهار کرد: بانک ها نسبت به پرداخت تسهیلات سختگیرانه عمل می کنند.

گفتنی است در این نشست جزئیات مربوط به واگذاری طرح های نیمه تمام استان مطرح شد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز