رفع تصرف از ۲ هزار ۹۵۸ مترمربع از اراضی ملی در راور

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۰۸:۰۳:۴۸
کد خبر: ۷۷۷۰۷۶
رفع تصرف از  ۲ هزار ۹۵۸ مترمربع از اراضی ملی در راور
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور از کاهش چشمگیر تصرف اراضی ملی در این شهرستان خبر داد و گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون پنج مورد رفع تصرف از اراضی ملی در این شهرستان داشته ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل بلوچ زاده اظهار داشت:در این رابطه  بیش از ۲ هزار 958 مترمربع از اراضی ملی شهرستان راور رفع تصرف گردیده است.

وی گفت: دست اندازی به اراضی ملی و تصرف انها برابر قانون جرم بوده و مرتکب تحت تعقیب قرار گرفته و به مجازات حبس محکوم خواهد شد.

این مقام قضائی عنوان کرد: برای 5 نفر از متهمان، پرونده قضائی تشکیل و رسیدگی شده است و حکم اجرا شده است

حجت الاسلام بلوچ زاده بیان کرد: با توجه به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری(حفظ‌الله تعالی) مبنی بر مبارزه با پدیده زمین‌خواری و تعرض به منابع طبیعی و تخریب محیط زیست شورای حفظ حقوق بیت‌المال شهرستان با حساسیت ویژه و با رصد امور برخورد با این جرائم را در دستور کار عملیاتی خود قرار داده است.

وی هشدار داد: باتوجه به اینکه اراضی ملی ومنابع طبیعی جزء انفال و دارایی های عمومی محسوب می شوند دستگاه قضائی در برخورد با زمین خوران و رفع تصرف از اراضی دولتی جدی است و باقاطعیت و سرعت لازم برخورد خواهد کرد

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از تصرف اراضی دولتی گشت های ویژه اداره منابع طبیعی فعال می باشند، گفت: طبق مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان، دهیاران و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها موظفند گزارش هرگونه تصرف و تجاوز به اراضی ملی و دولتی را در کوتاه ترین زمان ممکن به مراجع انتظامی و قضایی اعلام نمایند.

حجت الاسلام بلوچ زاده در پایان گفت: مردم می توانند هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی را به مراجع قضائی اطلاع دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز