با خودروهای شیشه دودی طبق قانون برخورد می شود

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۱۰:۵۴:۵۲
کد خبر: ۷۸۱۱۳۳
با خودروهای شیشه دودی طبق قانون برخورد می شود
رئیس دادگستری شهرستان بم گفت: قانونگذار در بحث برچسب شیشه دودی خودرو ها جریمه نقدی تعریف کرده است و برچسب شیشه دودی اگر بیشتر از حد مجاز باشد تخلف محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مصطفی عارف کیا در جلسه ای که با حضور دادستان بم و مامورین پلیس راه جاده بین المللی و ترانزیت بم – زاهدان برگزار گردید، ضمن تبریک  میلاد نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) و امام جعفر صادق علیه السلام اظهار داشت: وی به معضل تردد خودروهای قاچاق اتباع بیگانه اشاره کرد و گفت: کارشناسان پلیس راه باید نقاط حادثه خیز جاده ای را شناسایی و مراتب را جهت مرتفع نمودن به مسئولین مربوطه اعلام نمایند.

این مقام قضائی با اشاره به اینکه  رعایت کامل قانون مورد تاکید است، گفت:پلیس باید با رانندگان متخلف برخورد قانونی نماید و در مرحله اول باید با فرد متخلف صحبت شود و خودش برچسب را از شیشه خودرو فک نماید و اگر فرد خاطی تمرد کرد پلیس می تواند در همان محل برچسب ها را فک و خودرو را به پارکینگ انتقال دهد.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال بم گفت:انجام  کار مردم و خدمت به آنان بالاترین نعمت است ومسئولان ، کارکنان دستگاه های مختلف  باید کار مردم را به بهترین نحو ممکن و در کمترین زمان با رعایت موازین اخلاقی و قانونی انجام دهند.

 

توقیف خودروهایی که با انجام حرکات نمایشی منجر به اخلال در نظم عمومی می شوند

عارف کیا تصریح کرد: خودروهایی که در کاروان های عروسی با انجام حرکات نمایشی و خطرناک باعث اخلال در نظم عمومی می شوند  متخلف محسوب شده و دادستانی دستور توقیف آنها را صادر می نماید

وی در بخش دیگری از سخنان خود،گفت: اطلاع رسانی خدمات انجام شده بسیار حائز اهمیت می باشد و مردم باید بدانند که چه خدماتی انجام شده است و فرهنگ سازی بهترین روش است .

وی تاکید کرد: اولین ویژگی مهم یک مامور راهنمایی و رانندگی، خوش اخلاق بودنش است و ما اگر بتوانیم با مردم و با متخلفین با خوش اخلاقی برخورد کنیم مطمئن باشید که  متخلفین اصلاح خواهند شد.

این مقام قضائی ادامه داد:نباید با بداخلاقی و جریمه های سخت وسنگین ، خود و این حرفه  را زیر سئوال برد، متاسفانه  بعضی اوقات با برخی اخلاق های تند مردم مواجه می شویم که متخلف هستند و اگر ما هم با بداخلاقی برخورد کنیم بازخورد بسیار بدی خواهد داشت .

وی به نقل حدیثی از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و امام علی علیه السلام در مورد خوش اخلاقی اشاره کرد و افزود: حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: با دارایی خود نمی توانید دل مردم را به دست آورید پس دلتان را با خلق نیک به دست آورید و نخستین چیزی که در فردای قیامت در ترازوی اعمال بنده گذاشته می شود همین اخلاق نیکوست و محبوب ترین شما نزد خداوند متعال، خوش اخلاق ترین شماست و با اخلاق خوب دل مردم را به دست بیاورید.

عارف کیا همچنین به حدیثی از  امیرمومنان علی علیه السلام اشاره کرد و افزود:حضرت در این حدیث می فرمایند:خودتان را به خوش اخلاقی تمرین و ریاضت دهید زیرا بنده مسلمان با خوش اخلاقی به درجه روزه گیر شب زنده دار می رسد و ما باید خوش اخلاقی را تمرین کنیم

رییس دادگستری شهرستان بم  بر ضرورت انجام کار کارشناسی تاکید کرد و افزود: پلیس باید الگوی اخلاقی و رفتاری مردم باشد.

وی در پایان اظهار داشت: با افرادی که از دستور مامورین پلیس تمرد کنند برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز