محتکر دستگاه های گرمایشی در کرمان به دو سال حبس محکوم شد

۱۳۹۷/۰۹/۱۱ - ۱۵:۰۶:۵۶
کد خبر: ۷۸۲۹۶۵
محتکر دستگاه های گرمایشی در کرمان  به دو سال حبس محکوم شد
رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان از صدور حکم محتکر دستگاه های گرمایشی در کرمان خبر داد و گفت:وی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق احتکار کالای مورد نیاز عموم و اخلال در عرضه ی آن در تاریخ 10شهریور سال جاری تحت تعقیب قضائی قرار گرفته بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد قربانی اظهار داشت: شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی کرمان مستندا به تبصره ی 1 ماده ی 2 قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور مصوب 1369 نامبرده را به تحمل دو سال حبس محکوم نموده است.

وی عنوان کرد:متاسفانه  در پی نوسانات بازار ارز و سکه که تاثیر زیادی در قیمت کالاهای مصرفی و مورد لزوم عموم مردم داشت ، عده ای از تجار و کسبه از فرصت استفاده کرده و با احتکار این نوع کالاها - به دید خوشبینانه - در صدد منفعت طلبی برآمده و مترصد افزایش قیمتها و کسب درآمد بیشتر شدند.

این مقام قضائی بیان کرد: از جمله ی این افراد فردی به نام  (ع.ح) بود که  نامبرده علی الرغم نیاز مبرم مردم  به وسایل خانگی از جمله پکیج ، تعداد دویست دستگاه از این کالا را در منزلی مخفی نموده بود که توسط مامورین کشف و نامبرده به دادسرا معرفی شده بود

وی افزود:تحقیقات در خصوص وی انجام و نتیجتا کیفرخواست صادر و پرونده به این دادگاه ارسال شده او در جلسات رسیدگی دفاعیات متهم و وکلای وی  اخذ گردید و نهایتا دادگاه مبادرت به صدور رای نمود.

وی یادآور شد:حکم صادره طبق موازین قانونی ظرف 20روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر استان کر مان می باشد که حکم صادره به متهم و وکلای وی ابلاغ گردیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز