مدیر روابط عمومی استانداری:

استفاده از دانش‌بومی جوامع محلی بخشی از فرآیند توسعه است

۱۳۹۷/۰۹/۱۶ - ۲۰:۱۹:۳۸
کد خبر: ۷۸۴۸۴۰
استفاده از دانش‌بومی جوامع محلی بخشی از فرآیند توسعه است
مشاور رسانه ای و مدیر روابط عمومی استانداری کرمان توانمندسازی و توان افزایی جوامع محلی را فرایندی مشارکتی تلقی کرد و گفت : استفاده از دانش بومی اتفاق خجسته ای است که خیلی زودتر از این می بایست دستگاه های اداری در سرلوحه امور خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ عباس تقی زاده در نشستی که با مدیر و کارکنان روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری استان کرمان داشت، اظهار داشت: ما همواره خارج از یک بوم و از بالا به پایین برای یک منطقه و بوم برنامه‌ریزی کرده ایم و اگر در پروژه ها موفق نبوده ایم ، به همین خاطر بوده است که مردم و دانش بومی آنان را در پروژه ها و فعالیت هایمان دخیل نکرده ایم.

مدیر روابط عمومی استانداری کرمان افزود :  مشارکت مردم  و بهره بردن از دانش بومی آنان در تصمیم گیری‌ها، باعث خرسندی است و قدر مسلم این نوع نگاه  و اینکه مردم از حاشیه به متن آورده می‌شوند، موفق خواهد بود.

تقی زاده گفت: دانش بومی که در فرآیند و پله پله در کنار کارشناسان شکل می گیرد ، ماندگار خواهد ماند و تبدیل به یک فرهنگ می شود.

وی توانمند سازی و توان افزایی جوامع محلی  و بهره بردن از دانش بومی انان را در فعالیت ها و پروژه ها، یک توسعه قلمداد و عنوان کرد: وقتی آنان احساس کنند که دیگر  از تماشاکردن خارج شده و دانش آنان در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها دخیل داده می شود ، قدر مسلم حامی برنامه ها  و فعالیت ها می شوند و موانع را از جلو راه بر می دارند.

مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه ای استاندار ، توانمند سازی و توان افزایی جوامع محلی و بهره بردن از  دانش بومی آنان را در پروژه های آبخیزداری، یک حرکت ارزشمند تلقی کرد و افزود: این حرکت می تواند یک الگو و مدل برای دیگر دستگاه های اداری باشد.

 

 

نظر شما