معاون دفتر کنترل سیلاب و آبخوان داری سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور:

با مدیریت صحیح سیلاب ها ،آبخوان های کشور دوباره احیا می شوند

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۰۸:۰۹:۲۳
کد خبر: ۷۸۴۸۴۱
با مدیریت صحیح سیلاب ها  ،آبخوان های کشور دوباره احیا می شوند
معاون دفتر کنترل سیلاب و آبخوان داری سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با مدیریت صحیح سیلاب ها می توانیم آبخوان های کشور را تغذیه کنیم و از هدررفت آب در مواقع سیلاب جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید مصطفی ابوهاشم در گفت‌وگو با برنا اظهار داشت: پروژه های صندوق توسعه ملی با اعتبار 700 میلیارد تومان در سال جاری در سطح کشور در حال اجراست.

وی اظهار داشت : از این اعتبار بالغ بر 25 میلیارد تومان به استان کرمان اختصاص یافته و تمام معاونت ها از این اعتبار بهره مند شده ، به عبارتی : در پروژه های تمامی معاونت ها در حال اجرای مشق مدیریت جامع هستیم.

کارشناس معین طرح آبخیزداری و آبخوان داری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی گفت :  در حال حاضر پروژه را از لجاظ سخت افزاری و نرم افزاری دنبال می کنیم تا میزان پیشرفت فعالیت ها را بررسی کنیم.

ابوهاشم گفت : خوشبختانه پیشرفت خوبی را در پروژه های استان کرمان مشاهده کردیم.

وی  در رابطه بین کنترل سیلاب و آبخوان داری اظهار داشت: با مدیریت  صحیح سیلاب  ها  می توانیم آبخوان های کشور را تغذیه کنیم و از هدررفت آب در مواقع سیلاب جلوگیری کنیم.

معاون دفتر کنترل سیلاب و آبخوان داری گفت: بخش عمده ای از آب های سطحی به شکل رواناب در حوزه های مرزی و دور تا دور کشورمان ممکن است آب های خروجی محسوب شوند ، اما این هدررفتن فقط مربوط به آب های خروجی نیست.

وی گفت : اگر بتوانیم بارش هایی که خارج از فصول استفاده و خارج از برنامه های وزارت نیرو برای جمع آوری هست ، را کنترل و آنها را به سفره های آب زیرزمینی  و آبخوان ها هدایت کنیم،در درازمدت همان کاری را کرده ایم که نیاکان ما در سنوات خیلی دور به خوبی انجام می داده اند.

ابوهاشم افزود: تلاش ما این هست که با مدیریت صحیح سیلاب ها ، از هدررفت آب جلوگیری و آبخوان های کشور را دوباره احیا و بخش مهمی از سرمایه کشور را حفظ کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز