مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش:

بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی کشور در حال تحصیل هستند

۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۰۸:۲۴:۱۲
کد خبر: ۷۸۵۴۰۸
بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی کشور در حال تحصیل هستند
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در مراسم هفته نکوداشت مدارس و مراکز غیردولتی استان کرمان، گفت: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی کشور در حال تحصیل هستند.
به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی صبح در مراسم هفته نکوداشت مدارس و مراکز غیر دولتی استان کرمان با اشاره به اهداف تاسیس مدارس غیردولتی، گفت: سال ۱۳۶۷ اولین قانون مدارس غیردولتی تصویب و ابلاغ شد و از سال ۱۳۶۸ اولین مدارس غیردولتی در کشور شروع به کار کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس سند توسعه ششم کشور در حوزه گسترش مدارس غیر دولتی و مشارکتهای مردمی باید تا پایان برنامه ششم 15 درصد دانش‌آموزان کشور تحت پوشش مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکتهای مردمی قرار گیرند، افزود: تنها راه توفیقات دولت و نظام جمهوری اسلامی در حوزه تعلیم و تربیت حمایت از بخش خصوصی و غیردولتی است.

محسن بیگی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و پانصد هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی کشور در حال تحصیل هستند، اظهار داشت: دولت با تمام توان و با قاطعیت از بخش غیردولتی حمایت می کند.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید دو هزار کلاس درس در بخش غیردولتی در اختیار دانش‌آموزان کشور قرار گرفته است.

وی توسعه هنرستان های غیردولتی را لازم و ضروری دانست و گفت: باید مدارس غیردولتی در جهت توسعه آموزش‌های مهارتی قدم بردارند و دانش آموزانی ماهر و کار آشنا تربیت کنند تا بتوانند در آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش آفرینی کنند.

محمد محسن بیگی با اشاره به اینکه بیش از ۳۳۰ هزار دانش آموز در مدارس حمایتی طرح خرید خدمات آموزشی در حال تحصیل هستند، گفت: در مجموع بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دانش آموز کشور در مدارس حمایتی و غیردولتی امر تعلیم و تربیت را فرا می گیرند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵ هزار مدرسه غیر دولتی در کشور در حال فعالیت هستند، گفت: فلسفه اساسی تاسیس مدارس غیردولتی تنوع‌بخشی به روش های تعلیم و تربیت است.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مصداق بارز مشارکت مردم در امر تعلیم و تربیت مدارس و مراکز غیر دولتی هستند، تصریح کرد: در مدارس غیردولتی ارتباط بین خانه و مدرسه بسیار بالا است و والدین در برنامه ریزی های کیفی نیز مشارکت می کنند و مطالبات بیشتری را در امر تعلیم و تربیت فرزندان خود دارند.

محسن بیگی افزود: باید ظرفیت ایجاد کرد تا انسان هایی تحویل جامعه داده شود که مهارت زندگی، آموزش مدیریت و مدیریت بر منابع و خلاقیت را نیز بیاموزند تا در جامعه موثر باشند.

وی با بیان اینکه باید فضای آماده کرد که مردم در افزایش بهره وری مشارکت بالایی داشته باشند، افزود: وظیفه ما در قبال مدارس و مراکز غیر دولتی هدایت، حمایت و نظارت کامل و دقیق است.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی باعث شده اند بیش از ۱۵۰ هزار نفر نیروی انسانی در آموزش و پرورش صرفه‌جویی شود، اظهار داشت: مدارس غیر دولتی در راستای ایجاد اشتغال در کشور حرکت می‌کنند.

محسن بیگی نقش نظارتی را در مدارس و مراکز غیردولتی بسیار مهم دانست و گفت: زمانی وظیفه هدایتی و حمایتی ما محقق می‌شود که نظارت‌ها بر آن کامل و جامع باشد.

وی تقویت شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی و دخالت آنان در بحث نظارت را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: بر اساس تکلیف قانونی برای حفظ اعتبار و اعتماد عمومی بر این مجموعه ها باید نقش نظارتی خود را فعال تر کنیم.

محمد محسن بیگی در بخش دیگری از سخنان خود به رعایت اصل ها در کار تیمی اشاره کرد و گفت: در هر مجموعه تیمی باید امنیت روانی وجود داشته باشد و افراد احساس کنند در تیم کاری خود موثر هستند.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ریزی دقیق‌ در کارها را بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: باید در تصمیمات ثبات وجود داشته باشد و اگر در کار تیمی اعتماد متقابل وجود نداشته باشد آن تیم موفق نخواهد شد.

وی بزرگترین ضعف ساختاری در نظام تعلیم و تربیت را عدم ارتباط متقابل این مجموعه با بدنه جامعه دانست و خاطرنشان کرد: معلمان در جامعه گاها احساس می‌کنند رها شده هستند و یکی از راه‌های موثر در موفقیت انگیزه دادن به افراد است.

محسن بیگی گفت: صداقت و روراستی باید در سیستم های مدیریتی و جامعه وجود داشته باشد تا راه را برای رسیدن به اهدافمان نزدیکتر کند.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: رهبری تاثیر گذار و شایسته در یک سیستم مدیریتی مهمترین رکن موفقیت آن مجموعه تیمی است.

برپایه این گزارش مراسم هفته نکوداشت مدارس و مراکز غیر دولتی آموزش و پرورش استان کرمان با حضور محمد محسن بیگی مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از مسئولان استانی، اعضای شورای معاونان و روسای ادارات نواحی یک و دو، عشایری، استثنایی و حوزه ستادی در محل سالن اجتماعات شهید ایرانمنش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز