مدیر کل ثبت اسناد و املاک کرمان خبر داد:

وصول بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال از مطالبات معوق بانک ها

۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۰۸:۴۲:۰۴
کد خبر: ۷۸۵۴۲۲
وصول بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال از مطالبات معوق بانک ها
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از وصول 1005 میلیارد و 69 میلیون و 392 هزار و 895 ریال از مطالبات معوق بانک های استان کرمان توسط واحدهای اجرای مفاد اسناد رسمی استان در هشت ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رضا طالبی زاده در شورای اداری شهرستان راور که با حضور فرماندار، رئیس دادگستری و روسای ادارات شهرستان برگزار شد، از وصول مبلغ 1005 میلیارد و 69 میلیون و 392 هزار و 895 ریال از مطالبات معوق بانک های دولتی و خصوصی طی هشت ماهه نخست سال جاری در این استان خبر داد و افزود: این میزان در هشت ماهه نخست سال گذشته مبلغ 656 میلیارد و 486 میلیون و 100 هزار و 355 ریال بود که بیانگر رشد 53 درصدی وصول مطالبات بانک ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته می باشد و این در حالیست که متوسط عملکرد سایر استان ها با رشد کمتر از 20 درصد روبرو بوده که از این حیث عملکرد استان کرمان در مقایسه با عملکرد متوسط کشوری چشمگیر و قابل توجه است.

وی با بیان اینکه تثبیت اراضی ملی باعث جلوگیری از تضییع حقوق دولتی و نیز تصرف غیر قانونی اراضی دولتی می شود، گفت: میزان کل اراضی ملی و مستثنیات شهرستان راور 1 میلیون و 393 هزار و 689 هکتار می باشد که تاکنون میزان 1 میلیون و 366 هزار و 783 هکتار از اراضی دولتی این شهرستان تثبیت و تمامی اراضی ملی شهرستان جانمایی شده است.

این مقام قضائی با اشاره به تثبیت 95 درصدی اراضی ملی شهرستان راور گفت: اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان راور با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، تثبیت 5 درصد باقیمانده اراضی ملی را جز اولویت های کاری خود قرار دهد.

در ادامه این جلسه فرماندار و روسای ادارات شهرستان راور به بیان مشکلات موجود از جمله مشکلات مربوط به صدور اسناد مالکیت مدارس و ساختمان های آموزش و پروش، اراضی وقفی، شهرک های صنعتی احداثی و صدور اسناد مالکیت روستایی پرداختند که مدیر کل ثبت اسناد استان ضمن پاسخ به موارد و مشکلات مطروحه، راهکارهای لازم را جهت رفع آن ها بیان و دستورات لازم را در این خصوص صادر نمود.

 یادآور می شود پیش از جلسه شورای اداری شهرستان راور، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ضمن دیدار با حجت الاسلام و المسلمین تویسرکانی امام جمعه راور گزارشی از وضعیت خدمت رسانی اداره کل ثبت اسناد و املاک را ارائه نمود و در ادامه امام جمعه راور ضمن بیان رضایتمندی خود و شهروندان از عملکرد اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان راور، گفت: اداره ثبت اسناد و املاک راور تعامل و همکاری خوبی با مسئولان اجرایی دارد و کار مردم به خوبی انجام می شود.

در ادامه طالبی زاده ضمن بازدید از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان راور و دیدار با کارکنان اداره ثبت و سران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق گفت: در سنوات گذشته ادارات ثبت اسناد و املاک از کمبود نیروی شدیدی رنج می بردند، اما در دو سال اخیر با راه اندازی سامانه آرشیو الکترونیک و حذف دفاتر املاک دست نویس، نیروهای شاغل در بایگانی ها آزاد و در سایر بخش ها مشغول به خدمت شده‎اند.

وی افزود: در حال حاضر اسکن اوراق و پرونده های ثبتی دوازده واحد ثبتی به پایان رسیده و سرعت خدمت‎رسانی در این واحدها افزایش یافته است.

این مقام قضائی با اشاره به مزایای سامانه آرشیو الکترونیک بیان داشت: کلیه پرونده های ثبتی شهرستان راور شامل 16 هزار و 527 پرونده مشتمل بر 486 هزار برگ، اسکن و در سامانه آرشیو الکترونیک بارگذاری شده که این امر باعث جلوگیری از سرقت پرونده ها و یا جعل اوراق ثبتی گردیده است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت 2 دفتر اسناد رسمی و 2 دفتر ازدواج و 1 دفتر طلاق در شهرستان راور بیان داشت: سران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق می بایست با رعایت نظم و انضباط و حرکت در مسیر قانون، شرایط را برای گسترش بهداشت قضائی فراهم نمایند و خوشبختانه با نظارت های مستمر وضعیت خدمت رسانی به مردم در شهرستان راور خوب است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز