معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان:

برای شناسایی تهدیدات ، اطلس فرهنگی و GIS اجتماعی نیاز است

۱۳۹۷/۰۹/۱۹ - ۱۰:۴۰:۵۷
کد خبر: ۷۸۵۸۷۰
برای شناسایی تهدیدات ، اطلس فرهنگی و GIS اجتماعی نیاز است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: لازم است اطلس فرهنگی و GIS اجتماعی جهت شناسایی تهدیدات فرهنگی و اجتماعی تهیه شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ "محمدباقر اسلامی" در نشست کارگروه شورای فرهنگ عمومی که در محل این معاونت برگزار شد اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه فرهنگی و اجتماعی در دراز مدت آثار مثبت خود را نشان می دهد و لازم است با انجام اصول علمی پیشگیری از وقوع جرم، به مقابله با آسیب ها پرداخت.

اسلامی افزود: قاعدتا هرکدام از دستگاه ها دارای برنامه های ابلاغی هستند اما می توان با هماهنگی این برنامه ها، از هم پوشانی جلوگیری شود، ضمن اینکه شناسایی وضعیت موجود و ارزیابی نسبت به اقدامات انجام شده و سپس ارائه طرح های عملیاتی در جهت رفع آسیب های اجتماعی، لازم است در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: باتوجه به اینکه شناسایی تهدیدات فرهنگی و اجتماعی لازم است به صورت علمی انجام شود، از این رو به اطلس فرهنگی و GIS اجتماعی نیاز داریم تا متناسب با مقتضیات بومی هر منطقه برنامه ریزی صورت گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: هر دستگاهی به فراخور توان خود اقداماتی را انجام داده اما متاسفانه جزیره ای عمل کردن و آمار غیرشفاف، سیکل معیوبی را در این رابطه ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه ضروری است بحث نشاط اجتماعی در جامعه فراگیر شود یادآور شد: استفاده از ظرفیت دهیاران و شورای محلات و همچنین بهره گیری از پتانسیل هیات های مذهبی برای ورود به مسائل اجتماعی بسیار کمک کننده است.

یادآوری می شود: در این نشست سایر اعضای کارگروه به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود در رابطه با مسائل روز استان پرداختند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز