مدیرکل اتباع استاندری کرمان:

سیاست فعلی مدیران استان بر ساماندهی اتباع بیگانه است/قریب به ۷۰۰ هزار نفر از اتباع غیرمجاز از استان کرمان طرد شده اند

۱۳۹۷/۰۹/۱۹ - ۱۵:۰۲:۴۹
کد خبر: ۷۸۵۸۸۱
سیاست فعلی مدیران استان بر ساماندهی اتباع بیگانه است/قریب به ۷۰۰ هزار نفر از اتباع غیرمجاز از استان کرمان طرد شده اند
مدیرکل اتباع استاندری کرمان گفت: سیاست فعلی مدیران استان بر ساماندهی اتباع بیگانه است و در این رابطه حرکت های خوبی شروع شده است و اقدامات مناسبی صورت پذیرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حمید شمس الدینی در آئین افتتاحیه کارگاه آموزشی پناهندگان که با حضور کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران و جمعی از مقامات قضائی استان کرمان در هتل پارس کرمان برگزار گردید،اظهار داشت: مهمترین بخشی که در حوزه اتباع  ضرورت دارد ونیاز داریم که تببین گردد این است که  نگاه تهدیدی به اتباع بیگانه به  نگاه فرصتی  تغییر یابد.

وی گفت:در حال حاضر استان کرمان به عنوان اولین استان و اولین خاکریز حضور پناهندگان از مرزهای شرقی به ویژه کشور افغانستان محسوب می گردد.

وی به جمعیت 30میلیون نفری کشور افغانستان اشاره کرد و افزود:حدود 3میلیون تبعه افغانی معادل  10درصد جمعیت کشور افغانستان در ایران هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه  قریب به 300هزار نفر از پناهندگان افغان در استان کرمان حضور دارند بیان کرد: طبق آمار ها معادل 10درصد جمعیت استان کرمان را تبعه افغانستانی تشکیل می دهند.

شمس الدینی اعلام کرد:طی ده سال گذشته  قریب به هفتصد هزار نفر  از اتباع غیرمجاز از استان کرمان طرد شده اند اما کماکان جمعیت ثابتی از پناهندگان و مهاجرین در استان داشته ایم

 

نظر شما