وزیر بهداشت:

توسعه خدمات بهداشتی و درمانی از اقدامات دولت تدبیر و امید است/پرداختی مردم برای خدمات درمانی کاهش یافته است

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۰۷:۵۴:۴۳
کد خبر: ۷۸۶۲۹۶
توسعه خدمات بهداشتی و درمانی از اقدامات دولت تدبیر و امید است/پرداختی مردم برای خدمات درمانی کاهش یافته است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه یکی از کارهای انجام شده در دولت تدبیر و امید، توسعه خدمات بهداشتی و درمانی بود، گفت: طرح تحول با هدف کاهش پرداختی های مردم و افزایش دسترسی آنها به خدمات درمانی و بهداشتی اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی در نشست با مسئولان شهرستان رفسنجان افزود: افزایش 25 درصدی تخت های بیمارستانی کشور نسبت به میانگین سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از دستاوردهای اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور به شمار می رود.

وی اظهارداشت: مروت و جوانمردی حکم می کند اگرکسی و دولتی کار خوبی کرده است از آن قدردانی کنیم و اگر کاستی ناشی از ندانستن بوده است نیز کمک کنیم تا این کاستی ها برطرف شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: متاسفانه در دو ،سه دهه گذشته تا توانسته اند بر طبل مطالبات کوبیده اند و توقعات فراوان است که البته خیلی از آنها ممکن است منطقی باشند اما توانمندی ها کم باشد.

وی بر مدیریت منابع موجود و اولویت بندی برای صرف اعتبارات موجود تاکید و خاطر نشان کرد: کار بزرگتری که باید صورت گیرد این است که باور کنیم همه رفتنی هستیم و در عین حال از خدا بترسیم زیرا حرف ها، گفته ها و رفتار ما قضاوت خواهد شد و این پست های دنیایی به هیچ کسی وفا نکرده است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به این مطلب که اولویت مردم زندگی و اعتقادات آنها است، ادامه داد: مردم دلشان می خواهد زندگی پاک، طاهر و سالمی داشته و فضای زندگی شخصی و اجتماعی آنها معنوی باشد و در عین حال معیشت آنها نیز در رفاه باشد.

وی تاکید کرد: این خواسته بزرگی از سوی ملت ایران در برابر مسئولان نیست و ظلم است که هر کدام از ما در این بخش کوتاهی کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  گفت: سعی می کنیم کوتاهی در ارائه خدمات این وزارتخانه به مردم نداشته باشیم و اگر کوتاهی هم وجود داشته باشند، عامدانه نباشد.

قاضی زاده هاشمی در ادامه بیان کرد: درباره رفسنجان کارهایی انجام شده و همه در اجرای این اقدامات شریک هستند و تمامی این اقدامات، کارنامه خوبی است اما کافی نیست زیرا هر چه برای مردم کار کنیم، باز هم کم است.

وی خاطرنشان کرد: تراکم جمعیت در استان کرمان به ازای هر کیلومتر مربع 17 نفر و در کشور 50 نفر است که این پراکندگی، خدمات رسانی به مردم را بسیار دشوار می کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کمک به افراد محروم و توزیع هدفمند امکانات را یکی از وظایف دولت ها برشمرد و گفت: درحوزه بهداشت و درمان می توان خدمات ارزان قیمت و کیفی را برای افراد کم  برخوردار فراهم کرده و مابقی افراد از خدمات بخش خصوصی استفاده کنند.

وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از نظر کمی رشد خوبی داشته است و باید تلاش شود  کیفیت خدمات در این شهرستان افزایش یابد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه همه امید مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، پیشرفت جمهوری اسلامی ایران بود تا این انقلاب بتواند به وعده های خود عمل کند، گفت: مرحوم هاشمی رفسنجانی برای پیشرفت ایران اسلامی و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی ایران تلاش های بسیار زیادی داشتند.

وی تاکید کرد:  مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی  روحیه عدالت محورانه  داشت و باید گفت: عملکرد و منش ایشان، نام رفسنجان را بین المللی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز