پروژه‌های گیاه پزشکی در استان کرمان اجرا می‌شود

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۱۵:۵۶:۵۷
کد خبر: ۷۸۸۱۳۹
پروژه‌های گیاه پزشکی در  استان کرمان اجرا می‌شود
رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: پروژه‌های گیاهپزشکی از محل صندوق توسعه ملی در 5 شهرستان استان کرمان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ فرامرز‌پور با بیان این مطلب گفت‌: این پروژه در شهرستان‌های‌ سیرجان‌، بم‌، شهربابک‌، بافت و رابر اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت‌: در منطقه بیدشاهی و پلنگی سفلی سیرجان حدود ۴۰۹۵۰ اصله درخت آلوده به گیاه نیمه‌انگلی لورانتوس پاکسازی و پروژه به پایان رسیده است.

فرامرزپوز گفت‌: در منطقه انجیرک شهرستان بم حدود ۳۸۳۰۰ اصله درخت آلوده به گیاه نیمه‌انگلی لورانتوس مشاهده شده است که تا کنون حدود ۷۰ درصد این درختان از این آفت پاکسازی شده‌اند.

رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل افزود: در منطقه مرج و پاقلعه شهربابک حدود ۵۰۰۰۰ اصله درخت آلوده به آفت لورانتوس و در حوزه آبخیز منطقه اسکر شهرستان رابر تعداد ۲۰۰۰۰ اصله درخت آلوده به آفت لورانتوس مشاهده شده است که تعدادی از این درختان پاکسازی و طرح ادامه دارد.

 فرامرز‌پور‌گفت : در دو حوزه شصت فیچ، بافت و قادرآباد ارزوییه تعداد ۲۴۹۹۹ اصله درخت در معرض و آسیب تشی (‌سیخور‌) بودند که مبارزه با آن از طریق توری پیچی دور درختان ادامه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز