استاندار کرمان:

۱۱۰ پروژه آموزشی نیمه تمام تا پایان سال جاری در استان کرمان تکمیل می شود

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۱۴:۵۴:۵۵
کد خبر: ۷۸۸۴۰۶
۱۱۰ پروژه آموزشی نیمه تمام تا پایان سال جاری در استان کرمان تکمیل می شود
استاندار کرمان گفت: بر اساس همکاری ها و قول مساعد سازمان نوسازی مدارس کشور، قرار است تا پایان سال جاری 110 مدرسه نیمه تمام در استان کرمان از محل اعتبارات ملی و استانی تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدایی در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش، افزود: استانداری کرمان آماده اختصاص مبالغی برای  نوسازی مدارس استان است و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز تعهد کرده که دو برابر این میزان اعتبار را برای نوسازی مدارس استان کرمان اختصاص دهد.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش نیز به اختصاص سهم مازادی به استان کرمان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام تا هفته آینده خبر داد و بیان کرد: تلاش می شود که پروژه های نیمه تمام استان کرمان بر اساس برنامه زمان بندی به اتمام برسند.

مهراله رخشانی مهر خاطرنشان کرد: سیاست ما بر این است که پروژه های نیمه تمام بر اساس میزان پیشرفت فیزیکی آنها اولویت بندی شده و با تخصیص اعتبارات، برای تکمیل آنها اقدام شود.

وی بر ساماندهی برخی خوابگاه های دانش آموزی در شهرستان ها تاکید کرد و افزود: ساخت دو خوابگاه در جنوب و شرق برای دانش آموزان استان کرمان را نیز برنامه ریزی کرده ایم.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش، خاطر نشان کرد: در لایجه بودجه سال 98 میزان بودجه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش معادل سه برابر نسبت به سال 97 رشد داشته است.

رخشانی مهر یادآور شد: تخصیص اعتبارات عمرانی نوسازی مدارس در سال 97 بالغ بر 110 درصد بوده است و این موضوع نشان از پیگیری های انجام شده در این حوزه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز گفت: از سال گذشته تاکنون 20 باب مدرسه غیرانتفاعی با 248 کلاس درس در استان کرمان احداث شده و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

احمد اسکندری نسب افزود: 18 درصد دانش آموزان استان کرمان در مدارس غیرانتفاعی مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان نیز گفت: در حال حاضر 220 پروژه نیمه تمام در استان کرمان وجود دارد که تلاش می شود بر اساس میزان پیشرفت فیزیکی آنها، اولویت بندی شده و تکمیل شوند.

غلامرضا رجائی افزود: در استان کرمان نیاز به افزایش اعتبارات برای نوسازی و تکمیل مدارس وجود دارد

 

نظر شما