گزارش تحلیلی برنا از روندی که مس کرمان در نیم فصل اول طی کرد

موفقیت مس کرمان در کسب امتیازات اول فصل، اجازه نداد افت این تیم در پایان فصل از کورس قهرمانی خارجش کند

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۱۵:۵۵:۴۹
کد خبر: ۷۸۸۵۸۸
موفقیت مس کرمان در کسب امتیازات اول فصل، اجازه نداد افت این تیم در پایان فصل از کورس قهرمانی خارجش کند
مسئولین صنایع مس ایران در ابتدای فصل با یک انتخاب هوشمندانه دکتر علی قرایی را که ریاست هیئت فوتبال استان را برعهده داشت، به عنوان سرپرست باشگاه مس کرمان منصوب کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مسئولین صنایع مس ایران در ابتدای فصل با یک انتخاب هوشمندانه دکتر علی قرایی را که ریاست هیئت فوتبال استان را برعهده داشت، به عنوان سرپرست باشگاه مس کرمان منصوب کردند.

دکتر قرایی با انگیزه، جوان و مسلط بر فضای فوتبال در حالی تکیه بر کرسی ریاست باشگاه مس کرمان می زد که در همان جلسه معارفه اش قول آوردن مس کرمان به لیگ برتر را داد و گفت: "من نمی گویم ٤ سال وقت می خواهم، به من یک ماه وقت بدهید تا تیم را جمع و جور کنم." یارگیری مناسب علی رغم این که زمان زیادی از شروع نقل و انتقالات گذشته بود و حرکت سریع مس با مدیریت دکتر قرایی در بازار نقل و انتقالات و جذب نفرات شایسته، باعث شد تا از همان اول فصل، نام مس به عنوان یکی از شانس های اصلی صعود به لیگ برتر بر سر زبان ها بیفتد. زمانی که مس در کرمان با نتیجه دو بر صفر مچ یاران مهابادی در تیم شهرداری ماهشهر را خواباند، دکتر قرایی همچون سایر هواداران بر روی سکوهای ورزشگاه باهنر لبخند شادی زد و پس از باخت مس به گل گهر در سیرجان و در بازی همراه با اشتباهات داوری با هواداران مس، عازم کرمان شد و خود را از هواداران مس دور نگرفت. پس از این باخت، مس در اراک با یک گل توانست آلومینیوم را مغلوب خود کند و در کرمان هم با دو گل اکسین را در ورزشگاه باهنر شکست داد تا دو بازی سخت را با پیروزی پشت سرگذاشته باشد. مس کرمان در بوشهر به تیم مدعی محمود فکری، یعنی شاهین شهرداری باخت و با نود ارومیه در کرمان مساوی کرد. بعد از بازی با نود ارومیه دکتر قرایی در رختکن با خداحافظی با بازیکنان، یک شوک مدیریتی به بدنه تیم و باشگاه وارد کرد و با این شوک سه بازی با تیم‌های مدعی جدول را با پیروزی پشت سرگذاشت. در این زمان دکتر قرایی به خوبی حواشی دور تیم را مدیریت کرد تا مس با تمرکز بالا، در زمین مسابقه حاضر شود و این مدیریت حواشی به خوبی جواب داد. چرا که پس از این دو بازیِ شاهین شهرداری بوشهر و نود ارومیه، مس در شیراز، قشقایی را شکست داد و خونه به خونه را با سه گل در هم کوبید و سپس در خرمشهر با یک پیروزی پرگل کارون اروند را پشت سر گذاشت تا سه پیروزی دلچسب کسب کرده باشد. تا بازی با اروند خرمشهر شش برد و یک مساوی حاصل کار تیم مس کرمان با مدیرعاملی دکتر قرایی بوده است که جمع امتیازات هم 19 می شود. وی با 19 امتیاز تیم مس را در صدر جدول تحویل داد و به بهانه دو شغله بودن از وی خواسته شد باشگاه را ترک کند. البته باید ذکر کرد که تمام این 19 امتیاز از بازی برابر تیم‌های بالای جدول به دست آمد.

پس از جدایی دکتر قرایی از باشگاه مس، تیم بزرگسالان این باشگاه 9 امتیاز کسب کرد. در رفسنجان، هم نام خود را با یک گل شکست داد و با سه گل در یک بازی خانگی و در برابر دیدگان چندین هزار تماشاگر خود، مغلوب پرسپولیس پاکدشت شد و این آغازی بود بر روند افت مس چرا که این تیم در انزلی و برابر تیم بحران زده این شهر به تساوی یک بر یک رسید و در تبریز هم با شهرداری به تساوی دو بر دو رسید. مس کرمان بعد از این تساوی‌ها فجر سپاسی را با نتیجه دو بر 1 در یک بازی خانگی شکست داد و برابر بادران نیز به تساوی یک بر یک رسید. بعد از جدایی دکتر قرایی از باشگاه مس، حاصل کار تیم مس، دو برد، سه تساوی و یک شکست خانگی بوده و جمع امتیازات هم 9 امتیاز بوده است.

تیم مس، تیمی که دکتر قرایی بسته، در حال حاضر با 28 امتیاز، در جایگاه سوم جدول است. البته نباید از صعود مس به مراحل بالای جام حذفی عافل شد و بازی های پرگل این تیم را فراموش کرد. نباید از خاطر برد که چندین سال بود، نامی از مس کرمان در سطح اول فوتبال کشور نبود و بازی برابر سپاهان در مرحله یک هشتم سبب شد تا تمام نگاه ها به کرمان معطوف شود. بازی در جام حذفی برابر صدرنشین لیگ برتر و حضور بیش از 17000 نفر تماشاگر که بعد از جام باشگاه‌های آسیا، سکوهای باهنر به خودش چنین جمعیتی ندیده بود، در حافظه تاریخی فوتبال کرمان ثبت و ضبط شده است.

حالا سایت خبری باشگاه مس هم این مس را که با مدیریت دکتر قرایی عازم رقابت‌ها شده، بهترین مس سال‌های اخیر اعلام کرده است و در گزارشی نوشته: "از سال 1394 که بازی‌های لیگ یک در یک گروه برگزار شد، این بیشترین میانگین کسب امتیاز برای تیم مس در نیم فصل اول لیگ یک بوده است."

اما نکته‌ای که شاید تا همیشه در ذهن علاقه مندان به فوتبال در استان کرمان باقی خواهد ماند این است که دکتر قرایی بعد از معارفه‌اش به عنوان مدیر باشگاه مس، خودش آستین‌ها را بالا زد و مثل یک کارگر به ترمیم چمن پرداخت تا زمینی که همه می‌گفتند آماده نمی شود، کمتر از یک ماه آماده شود که اگر آماده نمی‌شد ٤ الی ٥ بازی اول را باید مس بیرون از خانه برگزار می‌کرد.

در پایان باید نشست و نظاره گر بود، باز هم با همه دستآوردهای این مدیر جوان و جهادی که مورد حمایت و توجه فدراسیون نشین ها است تا آن جا که مهدی تاج شخص اول فدراسیون فوتبال با بیان این جمله که "با تفکرات دکتر قرایی، این مدیر توانمند و مدرن در آینده نزدیک شاهد رشد و توسعه همه جانبه در فوتبال استان کرمان خواهیم بود" به این مهم صحه گذاشت، در نیم فصل دوم همچنان توسط مدیران ارشد مس با بی مهری مواجهه می شود!؟

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز