موحد:

با صلح و سازش ۲۵ محکوم به قصاص در کرمان ، از اعدام رهایی یافتند

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۱۶:۳۹:۵۱
کد خبر: ۷۸۸۵۹۶
با صلح و سازش ۲۵ محکوم به قصاص در کرمان ، از اعدام رهایی یافتند
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت : طی دوسال گذشته با ایجاد صلح وسازش 25محکوم به قصاص، از اعدام رهایی یافته اند.که این نشان دهنده روحیه بالای گذشت در بین مردم دیار کریمان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یداالله موحد در این خصوص اظهار داشت: در دو سال گذشته با همکاری دادگستری استان و ادره کل زندان های استان توانسته ایم  بیش از هزار و 600 جلسه با هدف ایجاد  صلح و سازش و با حضور شاکی و  متشاکی برگزار نمائیم.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان خاطرنشان ساخت:خروجی این جلسات  منتهی به آزادی  984 زندانی در دو سال گذشته شده است که در این بین نقش خیرین،ستاد دیه و انجمن حمایت زندانیان برجسته است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان اعلام کرد:همچنین در این جلسات  با مذاکره با طرفین دعوا برای 913زندانی  تخفیف مجازات(جریمه و حبس) گرفته شده است.

بایستی بین عدالت قضایی و عدالت سازشی یک تعامل مثبت و سازنده برقرار کرد

وی تصریح کرد:بایستی بین عدالت قضایی و عدالت سازشی یک تعامل مثبت و سازنده برقرار کرد و از توان و ظرفیت های نهادهای مردمی برای حل و فصل اختلافات نهایت استفاده گردد.

موحد بیان کرد:در مقطع کنونی کشور درگیر تراکم غیرقابل تصور از پرونده ها و اختلافات و مراجعات به دستگاه قضایی است و هر چه دستگاه قضایی توسعه و گسترش پیدا کند نمی تواند پاسخگوی مطلوب این حجم سنگین مراجعات باشد و نسخه شفابخش این قضیه اتکا به فرهنگ، تعالیم دین مبین اسلام  در امر صلح و سازش می باشد که می تواند خیلی از مسائل را حل کند.

وی افزود:دستگاه قضایی به عنوان یکی از ارکان این نظام در برپایی عدل الهی و گسترش عدالت علوی در جامعه نقش بسزایی به عهده دارد و نهادهای مردمی از قبیل  شورای حل اختلاف که خود برخاسته از بطن جامعه است. در این عرصه با سرلوحه قراردادن دستور قرآنی در آیه شریفه " انما المومنون اخوه فاصلحوابین اخویکم " مبنی بر اصلاح ذات البین و حل اختلاف مومنین جامعه اسلامی در راستای احقاق حقوق مردم و جلوگیری از گسترش اختلافات، کینه توزی و فراهم نشدن زمینه های ظلم و ستم وظیفه سنگینی برعهده دارند.

موحد در پایان افزود :آمار بالای صلح و سازش در استان کرمان  نشان دهنده تلاش مسئولان،خیرین و عطوفت وبخشندگی مردم دیار کریمان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز