مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان:

در شیوه های بهره برداری از مراتع باید بازنگری شود

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۱۵:۳۴:۵۱
کد خبر: ۷۸۹۸۸۵
در شیوه های بهره برداری از مراتع باید بازنگری شود
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: با توجه به نقشی که دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها ،مراتع و آبخیزداری کشور، در اصلاح ، احیا ، توسعه و استفاده بهینه مراتع دارد ، باید جایگاهش ارتقا یابد و در بعضی قوانین و مقررات امور مرتع و مرتعداری باید ، بازنگری شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مهدی رجبی زاده در گردهمایی روسای ادارات امور مراتع منطقه یک کشور، در این خصوص اظهار داشت : از آنجاییکه ما نمی توانیم در اقلیم تغییری بوجود بیاوریم ، باید در چارچوب مدیریت سازگار با اقلیم ، برنامه ریزی و تصمیم گیری اتخاد کنیم.

وی افزود : باید روی  شیوه ها و الگوهای جدید ، سرمایه گذاری و  در رویکردمان  به مرتع ، یک بازنگری داشته باشیم.

رجبی زاده خاطر نشان کرد  : در این دو سه دهه ، عوامل متعددی در تخریب مراتع نقش داشته اند که همه عوامل را  ، بخوبی شناخته ایم و باید تلاش کنیم این عوامل بیش از این باعث تخریب مرانع نشوند.

این مقام مسوول افزود: فعالیت ها و عملیات اصلاحی و احیایی در مراتع ، مانند کارهای سازه ای ، شاید نمود  نداشته باشند ، ولی نقش بسزا و پایداری در مراتع دارند.

گفتنی است: گردهمایی روسای ادارات امور مراتع منطقه یک کشور به مدت دو روز در کرمان برگزار می شود و  مباحثی از قبیل : اقتصادی کردن طرح های مرتعداری و  تدوین سند راهبردی مدیریت استراتژیک مراتع کشور ، در کارگاه های اختصاصی روسای مراتع منطقه یک کشور ، به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز