مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری کرمان:

نظام نامه پژوهشی در سطح استانداری تدوین می شود

۱۳۹۷/۱۰/۰۸ - ۱۵:۱۷:۴۷
کد خبر: ۷۹۳۶۷۱
نظام نامه پژوهشی در سطح استانداری تدوین می شود
مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری کرمان از تدوین نظام نامه پژوهشی در سطح استانداری و سایر دستگاه های استان کرمان در آینده نزدیک خبرداد و گفت: وضعیت اداری مناسب نیست و انگیزه کافی در ادارات ما وجود ندارد لذا باید در این بخش کار مطالعاتی و تحقیقاتی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا شریفی با اشاره به برخورداری کشورمان از ظرفیت نیروهای انسانی جوان گفت : در کشور نخبگان خوبی از نیروی انسانی در قسمت های مختلف وجود دارد که در بیشتر مواقع مورد بی توجهی قرار گرفته و جذب کشور های دیگر می شوند.

وی با بیان اینکه در سازمان ها و ادارات پژوهش هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است ادامه داد: باید سازمان مدیریت برنامه ریزی و دستگاه های متولی راهکارهای پژوهشی را در دستگاه های اجرایی محقق کنند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری کرمان با اشاره به اینکه در حوزه دانشگاه ها اقدامات پژوهشی خوبی در سطح استان انجام می شود گفت: باید دید در بخش علوم انسانی تا چه اندازه اقدامات پژوهشی انجام شده است.

شریفی یادآورشد: ادارات و سازمان ها باید به امر پژوهش روی بیاورند تا برنامه های مدونی در قسمت های پژوهشی انجام شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری کرمان به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در بخش انجام پژوهش اشاره و تاکید کرد: در سال 89 اصلاح نظام نقشه اداری در 26 بند از سوی ایشان ابلاغ شد.

شریفی با بیان اینکه تا زمانی که مشکلات اداری حل و فصل نشود و ایجاد انگیزه کافی در بین کارکنان به وجود نیاید سایر مشکلات برطرف نمی شوند بیان داشت: اگر بخواهیم مشکلات را برطرف کنیم باید اول مشکلات جامعه را شناسایی کنیم که این خود مستلزم توجه به حوزه پژوهش است.

وی با اشاره به اینکه طی یک سال و نیم گذشته 200 نفر از کارکنان استانداری آموزش دیده اند و علاوه بر آموزش نیز کارهای پژوهشی انجام شده است تصریح کرد: 50 مورد از مشکلات استان نیز بررسی و شناسایی شد و از محققان و دانشگاهیان استان خواسته شد که در این حوزه ها کارهای پژوهشی انجام دهند.

شریفی اظهار داشت: مشکل 32 نقطه حاشیه نشین آب، وضعیت اداری و غیره به عنوان مشکلات احصا شده که اگر کار مطالعاتی و پژوهشی بر روی آن ها انجام شود؛ می توانیم آن ها را مرتفع سازیم.

**چابک سازی ادارات دولت باید انجام شود

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری کرمان به فربه بودن سازمان ها اشاره و تصریح کرد: برخی افراد ضررشان بیشتر از نفعشان است باید طی برنامه های دولت و براساس اصلاح نظام اداری چابک سازی دولت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی از مدارس کشور تنها اسم پژوهش است اما در حوزه عمل کاری انجام نمی شود گفت:  امیدواریم بتوانیم با کمک هم پژوهش را همانند آموزش سرلوحه کار خود قرار دهیم.

شریفی با اشاره به وجود کم اعتمادی در ادارات افزود: اگر این مهم به صورت منطقه ای اصلاح شود، بسیاری از مشکلات بر طرف خواهد شد و این آسیبی است که خود نیاز به آسیب شناسی، تحقیق و پژوهش دارد.

شریفی با بیان اینکه شیوه نامه ای طراحی شده تا از پایان نامه های همکاران در وزارت کشور حمایت شود تصریح کرد: باید به سمت تحول با ارائه آموزش در ادارات رفت تا نظام اداری پویا و چابک شود و به وسیله آموزش ها،چابک سازی ها انجام می شود.

وی یادآورشد: نظام نامه مدیریت دانش انسانی در استانداری طراحی شده تا بتوانیم تجربیات کارمند را در حین خدمت مستندسازی کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز