رییس سازمان «ص.م.ت» استان :

از ۴۴ میلیارد دلار صادرات کشور یک چهارم مربوط به صادرکنندگان واقعی بخش خصوصی بوده است

۱۳۹۷/۱۰/۱۱ - ۱۲:۰۳:۱۰
کد خبر: ۷۹۴۸۶۶
از ۴۴ میلیارد دلار صادرات کشور یک چهارم مربوط به صادرکنندگان واقعی بخش خصوصی بوده است
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: از ۴۴ میلیارد دلار صادرات کل کشور ۱۰ میلیارد تومان آن مربوط به صادرکنندگان واقعی بخش خصوصی بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حسینی نژاد در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان کرمان بیان کرد: سه ظرفیت در استان به وجود آمده که می‌تواند جزو زیر ساخت‌های صادراتی کشور محسوب شود.

وی افزود: بیش از ۷۰ تا ۸۰ مورد از ثبت سفارشات با بازه زمانی کوتاه مدت انجام گرفته و بر همین اساس ثبت سفارش استان امسال ۲.۲ درصد بوده که تابع ضعف در محصول پسته می‌باشد.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: از ۴۴ میلیارد دلار صادرات کل کشور ۱۰ میلیارد تومان آن مربوط به صادرکنندگان واقعی بخش خصوصی بوده است که پیشنهاد می‌کنیم تا در شورای گفتگو و شورای تامین، تفویض اختیار به کرمان داده شود تا به عنوان پایلوت از ظرفیت صادرات و واردات استفاده کنیم.

وی در خصوص آمار صادرات استان تصریح کرد: چالش بزرگی که استان کرمان با آن مواجه است اگر صادرات از کرمان انجام شود آمار ثبت و مشخص می‌شود اما معمولا کالا از اینجا به سایر استان‌ها صادر و به پیمانکار واگذار  می‌شود که در این صورت آمار کاملی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: در راستای شفاف‌سازی آمار کالاها در سامانه بهینه ثبت  می‌شود که امسال در کل کشور ۱۰۰۰ واحد و در استان ۱۰۰ واحد در سامانه بهینه ثبت شده تا آمار کلی از تولید و صادرات را داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز