رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

فعالان اقتصادی پشتوانه کافی ندارند

۱۳۹۷/۱۰/۱۵ - ۱۶:۵۱:۵۵
کد خبر: ۷۹۶۳۶۸
فعالان اقتصادی پشتوانه کافی ندارند
رئیس اتاق کرمان با اشاره به اینکه در شرایط نامطلوب و جنگ اقتصادی قرار داریم، گفت: فعالان اقتصادی به عنوان سربازان این جنگ، پشتوانه کافی و پشتیبانان آنها آرایش جنگی لازم را ندارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمهدی طبیب زاده در نشست فعالان اقتصادی کرمان با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر می رسد در این شرایط حمایت از تولیدکنندگان و توجه جدی به آنها صورت نمی گیرد که اگر مشکلات آنها برطرف نشود و همه نهادها به پشتیبانی تولید نپردازند با مشکلات جدی و بحران روبرو خواهیم شد. وی به بیان بخشی از مشکلات اقتصادی استان پرداخت و بیان کرد: بیشترین خسارت به کشاورزی کرمان طی 50 سال گذشته در سال جاری به محصول پسته و خرمای این استان وارد شده و از دیدگاه ما یک فاجعه اتفاق افتاده است اما آنگونه که باید از تولیدکنندگان کشاورزی حمایت صورت نگرفته و همچنان بند "و" تبصره 16 قانون بودجه با موضوع مساعدت به بنگاه های دارای بدهی بانکی، در کش و قوس آئین نامه و مصوبات بین نهادهای زیربط است.

طبیب زاده، با بیان اینکه اجرای قانون جدید چک نیز مشکلاتی را ایجاد کرده است، تصریح کرد: بانک مرکزی صدور ضمانتانمه را ممنوع اعلام کرده در صورتی که اگر این ضمانتنامه ها صادر نشودند پیمانکاران بسیاری بیکار خواهند شد. وی در ادامه به موضوع بحران آب و راه اندازی بازار آب به عنوان حل مشکلات این حوزه اشاره کرد و افزود: قوانین بازدارنده وزارت نیرو باید اصلاح شوند اما به نظر می رسد اراده جدی برای اصلاح این قوانین وجود ندارد. رئیس اتاق کرمان اظهار کرد: باید خلف وعده ممنوع اعلام شود زیرا در صورتی که این خلف وعده ها ادامه داشته باشد اعتماد بخش خصوصی به صحبت های مطرح شده کمتر خواهد شد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز