استاندار کرمان:

در ایام نوروز سه عدد آماری تهیه شود

۱۳۹۷/۱۰/۱۵ - ۱۶:۴۴:۴۸
کد خبر: ۷۹۶۳۷۶
در ایام نوروز سه عدد آماری تهیه شود
استاندار کرمان گفت: در ایام نوروز سه عدد آماری شامل تعداد افراد ورودی به استان، تعداد بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی و تعداد نفر روز اقامت در هتل ها و سایر مراکز اقامتی تهیه شود.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد جواد فدائی در نشست بررسی وضعیت گردشگری نوروز 98 افزود: در این جلسه مقرر شد جمع تعداد افراد ورودی به استان کرمان از سمت یزد در انار  و زرند، از سمت شیراز و بندرعباس در سیرجان، سمت زاهدان در بم،  از سمت بندرعباس در کهنوج و از سمت مشهد  در راور، جمع مورد بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی و تعداد نفر روز اقامت در هتل ها، مهمانسراها، مدارس، خانه های بوم گردی و سایر مراکز اقامتی بر اساس لیست اسامی افرادی که هر روز برای افرادی که از شب قبل اقامت داشته اند، جمع بندی شود.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان از استان های برتر گردشگری نوروزی در سال جاری بوده است، گفت: همچنین مقرر شد ظرف مدت 10 روز، وجود یا عدم وجود و کیفیت سرویس بهداشتی، پارکینگ، پذیرائی و غرفه فروش برای همه مراکز گردشگری، فرهنگی و تاریخی در قالب جدولی به استانداری اعلام شود و همچنین در این جدول مشخص شود که برای هر مرکز فرهنگی و تاریخی چه تعداد راهنما و برای چند روز در ایام نوروز نیاز است.

استاندار کرمان تصریح کرد: همچنین مقرر شد معاون عمرانی استانداری کرمان پیگیری کند تا مدیران دولتی و خصوصی ذیربط با تهیه گزارش گردشگری روزنامه اطلاعات همکاری کنند.

دکتر فدائی با اشاره به اینکه قرار شد در برنامه های نوروزی، بازدید از مراکز صنعتی و معدنی بزرگ استان گنجانده شود.

وی گفت: همچنین مقرر شد مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان مجوز راه اندازی رادیو گردشگری را در ایام نوروز دریافت کند تا به صورت 24 ساعته به مسائل مربوط به گردشگری بپردازد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: بخش زیادی از مسافران کرمان عبوری هستند و میانگین زمان اقامت آنها در کرمان کم است و یکی از اهداف مدیران استان،  افزایش میانگین زمان اقامت گردشگران در استان کرمان است.

وی با بیان اینکه می توان برنامه هنر دائمی در استان برگزار کرد که گردشگران بتوانند از این برنامه استفاده کنند، گفت: تلاش می شود ارکستر سمفونی ملی در استان کرمان از 28 اسفندماه تا 16 فروردین برنامه داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز