استاندار کرمان:

کم آبی مهمترین مساله استان کرمان است

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۳:۲۴:۵۷
کد خبر: ۷۹۷۱۴۱
کم آبی مهمترین مساله استان کرمان است
استاندار کرمان با بر شمردن مهم ترین مسایل پیش روی توسعه استان گفت: کم آبی مهمترین مساله استان کرمان است.

 به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر محمد جواد فدائی، در جلسه هم اندیشی استاندار کرمان و انجمن حمایت از توسعه استان کرمان اظهار داشت: در سال آبی 97_96  میزان بارش باران نسبت به متوسط بلند مدت  65 درصد کاهش یافته است.

بنا به گفته دکتر فدائی این کاهش نسبت به سال قبل از آن هم 68 درصد بوده که گویای وضعیت نامتعادل بارش در استان است.

به گفته استاندار کرمان کم آبی  و مصرف نادرست از منابع آب موجب شده بیلان منفی به 800 میلیون  تا یک میلیارد متر مکعب برسد.

دکتر فدائی با بیان اینکه تامین آب شرب روستاها و مرکز استان هم با مشکل روبه رو است؛ افزود: «فقط در شهر کرمان هزار لیتر بر ثانیه  کمبود آب داریم.»

 استاندار کرمان بر لزوم چاره اندیشی برای تامین منابع پایدار آب در سال آینده، تاکید کرد. دکتر فدائی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه استان کرمان در برخی شاخص های توسعه مانند شاخص تعداد تخت بیمارستانی از متوسط کشور عقب تر است؛ گفت: «باید به نحوی کار کنیم که بتوانیم شاخص های توسعه را در استان بهبود دهیم. »

محمدرضا باهنر، ریس هیات مدیره انجمن حمایت از توسعه استان کرمان هم در این نشست بر آمادگی کمیته های تخصصی این انجمن برای حمایت از برنامه های توسعه استان تاکید کرد.

رضا انجم شعاع، مدیرعامل انجمن حمایت توسعه استان کرمان هم با استقبال از حضور استاندار کرمان در این نشست، گفت: «امیدوارم با همکاری نزدیک کمیته های تخصصی انجمن با استانداری و سایر ادارات کل استان بتوانیم برنامه های توسعه را تسریع کنیم. »

در این نشست همچنین سید حسین مرعشی، پیشنهاد کرد جلسات مشترکی میان استاندار، مدیران استان و انجمن حمایت از توسعه استان به صورت موضوعی برگزار شود تا پیگیری ها نتیجه بخش باشند. جمعی از نمایندگان استان کرمان هم در سخنانی دیدگاه های خودشان را درباره موانع توسعه استان با استاندار کرمان در میان گذاشتند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز