مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان:

۱۱۰۰ خانوار ساکن در روستاهای استان کرمان، از مزایای طرح جایگزینی سوخت بهره‌مند شدند

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۱۴:۱۰:۴۴
کد خبر: ۷۹۷۶۵۱
۱۱۰۰ خانوار ساکن در روستاهای استان کرمان، از مزایای طرح جایگزینی سوخت بهره‌مند شدند
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: در سال جاری ۱۱۰۰ خانوار ساکن در روستاها و سکونتگاه ها از مزایای این طرح استفاده کرده اند که این امر باعث شده از برداشت حدود ۵۰۰ تُن هیزم جلوگیری

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کرمان؛ مهدی رجبی زاده با بیان این مطلب اظهار داشت : ۳۲۰ روستا و ۱۴۰ سکونتگاه عشایری در استان کرمان از هیزم جنگلی و بوته های مرتعی برای پخت وپز،گرم کردن منازل ، حمام و دیگر نیازهای خود استفاده می کنند.

وی اظهار داشت: سالانه حدود ۲۰۰۰ تُن هیزم و بوته برای این مصارف سوزانده می شود که این مقدار برداشت هیزم باعث تخریب جنگل ها و مراتع در سطحی حدود ۳۰۰۰۰ هکتار می شود.

رجبی‌زاده افزود: یکی از پروژه های اثرگذار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ، خرید و توزیع اقلام گرمایشی مانند : تنور گازی ،اجاق گاز ،والور ، اجاق نفتی ،آبگرمکن و  چراغ خورشیدی ،بین مصرف کنندگان روستایی و عشایری می باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: یکی دیگر از حرکت هایی که در این رابطه پیگیر و دنبال آن بوده ایم ،احداث جایگاه توزیع سوخت فسیلی نفت و گاز سیلندر در روستاها بوده است.

وی بیان داشت : در سال جاری ۱۱۰۰ خانوار ساکن در روستاها و سکونتگاه ها از مزایای این طرح استفاده کرده اند که این امر باعث شده  از برداشت حدود ۵۰۰ تُن هیزم جلوگیری و حدود ۴۰۰۰ هکتار از جنگل های گرمسیری و سردسیری از تخریب محافظت بشوند.

رجبی‌زاده اضافه کرد: طرح جایگزینی سوخت مناسب به جای بوته و هیزم ، یکی از طرح های اثرگذار اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری استان کرمان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز