از شهردار کرمان بیاموزیم

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۱۲:۱۹:۵۱
کد خبر: ۷۹۹۸۲۷
از شهردار کرمان بیاموزیم

دو روز گذشته متاسفانه برای کرمان و به خصوص شهرداری کرمان روز تلخی بود. روزهایی که کارگران شریف شهرداری کرمان متهم به کودک آزاری شدند و از سویی دیگر دو کودک مظلوم افغانستانی که مجبور شدند گل‌های خود را بخورند تا به اردوگاه باز نگردند. این اتفاقات به قول شهردار کرمان یکی از تلخ ترین روزهای کرمان و شهرداری کرمان بود.

اما نکته ای که در این اتفاق نسبت به اتفاقات مشابه در شهرهای دیگر متفاوت بود، رفتار نجیبانه شهردار کرمان برای دلجویی و جبران این اتفاق بود. سید مهران عالمزاده نه تنها از انتشار اخبار در این باره هراسی نداشت، بلکه از همان ساعات ابتدایی با رسانه ها گفت‌وگو کرد و در زمینه شفاف سازی فعال بود. از سویی دیگر با تشکیل یک کمیته مخصوص برای رسیدگی به این اتفاق باعث شد که چند ساعت پس از وقوع این رخداد، پایانی خوب رقم زده شود. اگرچه یقینا طعم تلخ این اتفاق به راحتی از کام این کودکان بی پناه زدوده نخواهد شد، اما می توان امیدوار بود که یک مسئول، مسئولیت خود را می شناسد، نکته‌ای که این روزها بسیار کم اتفاق می افتد و نوعی قلدری در بین بعضی از مسئولان رایج است. اما در رخداد مذکور شاهد بودیم که شهردار کرمان در نهایت شهامت ابراز نگرانی می‌کند از اینکه در لایه های زیرین شهرداری کرمان باز هم چنین افرادی پیدا شوند که موجب سرافکندگی این مجموعه شوند.

به عنوان یک روزنامه نگار در کنار رسالت انتشار اخبار انتقادی، این وظیفه را بر خود واجب می دانم که از این رفتار ارزشمند و به موقع شهردار کرمان تقدیر کنم و از دیگر مسئولانی که خود را نژاد برتر می دانند دعوت کنم از این رفتار بیاموزند و تکبر و مصلحت اندیشی های مخفیانه را کنار بگذارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز