رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

بخش خصوصی برای تقویت روابط تجاری کرمان و افغانستان تلاش می کند

۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۱۲:۰۹:۱۵
کد خبر: ۸۰۱۱۴۵
بخش خصوصی برای تقویت روابط تجاری کرمان و افغانستان تلاش می کند
رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: بخش خصوصی با تمام توان برای تقویت روابط تجاری بین کرمان و افغانستان به ویژه در شرایط تحریم ها تلاش می کند و پیگیر رفع مشکلات برای توسعه این روابط خواهد بود.

 

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمهدی طبیب زاده در نشست کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان با حضور هیات تجاری افغانستان با موضوع بررسی راهکارهای توسعه تجارت کرمان و افغانستان، افزود: شرایط و ظرفیت های مناسبی در سیرجان، رفسنجان، بم و جیرفت برای همکاری تجاری با افغانستان وجود دارد و علاقمند به شکل‌گیری روابط بین دو کشور هستیم.

وی در ادامه، دانش فنی تولید و استخراج مواد معدنی و تجربیات فراوان و تکنولوژی های جدید در حوزه معادن بزرگ مس و سنگ آهن را از جمله بخش های مهم برای صادرات به افغانستان عنوان و اظهار کرد: کرمان در سال‌های آینده به قطب فولاد کشور تبدیل خواهد شد که در این زمینه نیز می توان همکاری هایی شکل گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان بیان کرد: همچنین آمادگی صادرات مصالح ساختمانی و خدمات فنی و مهندسی از استان به افغانستان وجود دارد زیرا کرمان با بیش از هزار و 500 شرکت پیمانکاری، مشاوره‌ای و خدماتی که برخی از آنها در سطح ملی و بین‌المللی فعالیت می کنند، ظرفیت 15 هزار میلیارد تومان فعالیت عمرانی دارد. طبیب زاده، به دیگر زمینه های همکاری بین کرمان و افغانستان اشاره و تصریح کرد: در صورت مذاکره و انعقاد قرارداد در بخش انرژی فسیلی و خورشیدی می توان گاز و برق را از کرمان به افغانستان صادرات کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز