معرفی ۲۵۰ فعال اقتصادی به سفارت ایران در کابل

۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۰۸:۲۳:۳۵
کد خبر: ۸۰۱۱۴۷
رئیس اتاق تجارت و صنایع پکتیا افغانستان گفت: در راستای گسترش روابط کشور افغانستان با نقاط مختلف ایران،250 فعال اقتصادی را به سفارت ایران در کابل معرفی کرده‌ایم و باید فعالیت‌های حوزه اقتصادی و تجاری بین کرمان و افغانستان افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ عبدل نصیر علمیار، در نشست کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان با حضور هیات تجاری افغانستان افزود: در سفر هیات تجاری به کرمان قرار بود هیاتی30 نفره در استان حضور یابد که به دلیل صادرنشدن ویزای این افراد، تعداد کمتری در کرمان حضور یافتند که البته در جمع آنها روسای اتاق های بازرگانی چند استان افغانستان نیز حضور دارند.

وی با بیان اینکه منطقه جنوب شرق افغانستان ظرفیت های بسیاری دارد، اظهارکرد: آمادگی لازم را برای معرفی تجار ایرانی به شرکای تجاری خود در عرضه مواد معدنی، انرژی و کشاورزی داریم و می توانیم کالاهای کرمان را با وجود برخورداری از ظرفیت های بسیار این استان، در کشور افغانستان و پاکستان معرفی کنیم. رئیس اتاق تجارت و صنایع پکتیا افغانستان تصریح کرد: مشکل جدی در روابط تجاری با ایران مغایرت زبان پشتو و فارسی است که در این زمینه با اتحادیه خبرنگاران قراردادی را منعقد کرده‌ایم که در این زمینه مشکلات را برطرف کنیم.

 عضو هیات مدیره اتاق تجارت و صنایع افغانستان، نیز در این نشست گفت: ظرفیت های اقتصادی و بالقوه دو کشور می تواند راهگشای مشکلات اقتصادی کشور ما شود. حاجی محمد گردیزی افزود: از سال 72 واردات فولاد، میلگرد و محصولات دیگر را از ایران به کشور افغانستان انجام می دهیم و امیدواریم روابط تجاری با دیگر استان های ایران از جمله کرمان نیز تقویت شود.

گفتنی است در این نشست جمعی از فعالان اقتصادی کرمان پرسش های خود را در رابطه با اقتصاد و تجارت افغانستان مطرح و پاسخ های خود را از هیات تجاری افغانستان دریافت کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز