معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد:

تحصیل بیش از ۴۲ هزار هنرآموز در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان کرمان

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۱۵:۳۳:۰۰
کد خبر: ۸۰۲۴۱۰
تحصیل بیش از ۴۲ هزار هنرآموز در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان کرمان
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان از تحصیل بیش از ۴۲ هزار هنرآموز در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید محمد حبیب اللهی در آیین افتتاح هنرستان کارآفرین تخصصی برق شهید محسن حججی آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان با بیان اینکه یکی از آرمان های بزرگ کشورهای در حال توسعه، توجه به توسعه پایدار است، افزود: ترویج و توجه به توسعه پایدار کشور بدون نگاه به آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش میسر نخواهد شد.

وی اظهار داشت: آموزش های مهارتی یک پل ارتباطی بین کلاس درس و نیاز های جامعه برقرار می کند که توجه به آنان برای پیشرفت کشور لازم و ضروری است.

حبیب اللهی توجه به ارتباط بین کلاس درس و بازار کار جامعه رو از عوامل مهم در توسعه یافتگی کشور عنوان کرد و افزود: توسعه کمی و کیفی هنرستان های فنی و حرفه ای جرو اولویت های آموزش و پرورش استان کرمان است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه اعتقاد داریم آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش براساس ظرفیت ها و نیاز استان طراحی شوند، اظهار داشت: در استان کرمان ۱۶۸ فنرستان فنی و حرفه ای با ۳۴ رشته و ۲۱ هزارو ۳۱۶ هنر آموز در حال فعالیت هستند.

سید محمد حبیب اللهی با اشاره یه اینکه ۲۰ هزارو ۷۹۹ هنرآموز در ۱۸۲ هنرستان کاردانش استان در ۶۲ رشته در حال فعالیت می باشند، افزود: هر زمان به آموزش های مهارتی توجه کردیم در پی آن پیشرفت کشور در زمینه های مختلف را در پی داشت.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان دارای ظرفیت های پایدار فراوان در حوزه های صنعت، معدن و کشاورزی است، خاطرنشان کرد: استان کرمان در زمینه رشد کمی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش نسبت به میانگین کشور رتبه برتر را دارد و در زمینه کیفی باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

برپایه این گزارش هنرستان کارآفرین تخصصی برق " شهید محسن حججی " آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان با حضور سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش، سید محمد حبیب اللهی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان، روسای ادارات نواحی یک و دو و جمعی از روسای ادارات و کارشناسان حوزه ستادی افتتاح شد

 

نظر شما