مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان:

سه چالش مهم زیست محیطی استان تغییر اقلیم، کمبود آب شیرین و بیابان زایی هستند

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۱۵:۴۶:۴۸
کد خبر: ۸۰۲۴۲۱
سه چالش مهم زیست محیطی استان تغییر اقلیم، کمبود آب شیرین و بیابان زایی هستند
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: سه چالش مهم زیست محیطی: تغییر اقلیم، کمبود آب شیرین و بیابان زایی، از مشکلاتی هستند که بر خلاف معضلات دیگری همچون جنگ و بیماری‌ها نیاز به راه حل فوری دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مهدی رجبی زاده در نشست مسئولان روابط عمومی صنایع استان کرمان، ایران را کشوری خشک و نیمه خشک نامید که بجز کرانه های شمالی و غرب در سایر نقاط متوسط بارندگی سالانه حتی کمتر از یکصدو پنجاه میلی متر است .

وی گفت :متاسفانه با وجود بارندگی کم ، شاهد برداشت بی رویه آب های زیر زمینی  هستیم و   برای خروج از این وضعیت وظیفه سنگینی بر عهده داریم.

رجبی زاده با قدردانی از حضور صنایع و کمک آنان به حفظ،  احیاء و توسعه جنگل ها در استان که بطور داوطلبانه و بدون هیچ اجبار و صرفا با تقاضای منابع طبیعی انجام شده  ،افزود: در حال حاضر با 12 شرکت صنعتی و معدنی تفاهم نامه همکاری امضاء شده که در مجموع بیش از 59 هزار هکتار عرصه در ظرف مدت 5 سال توسط آنان بذر کاری و نهالکاری گردد و این امر حرکتی بی نظیر در کشور خواهد بود .

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم هر یک از این شرکت ها ، با مستند سازی فعالیت های خود ، در  شناسایی  این خدمات به مردم و مسئولان حرکت کنند.

در این نشست یکایک مدیران ومسولان روابط عمومی ، با بیان فعالیت های خود در قالب تفاهم نامه های منعقد شده آمادگی خود را برای مستند سازی پروژه ها و همکاری بیشتر با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اعلام کردند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز