رجبی‌زاده:

عملیات آبخیزداری موجب افزایش عمر مفید سدها می شود

۱۳۹۷/۱۱/۰۸ - ۱۵:۲۱:۰۵
کد خبر: ۸۰۵۶۸۴
عملیات آبخیزداری موجب افزایش عمر مفید سدها می شود
مدیرکل آبخیزداری استان کرمان گفت: اجرای عملیات آبخیزداری می تواند از تولید ، انتقال و انباشت رسوب به دریاچه سدها جلوگیری کند و موجب افزایش عمر مفید سدها و تأمین منابع آبی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مهدی رجبی‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی در استان کرمان در  حوزه آبخیزهای مشرف به سدهای استان  و در دیگر حوزه های فاقد سد، جانمایی و در حال اجرا هستند.

وی با بیان اینکه انباشت رسوب دریاچه سدها را تهدید می کند ، اظهار داشت : عملیات آبخیزداری می تواند از تولید و انتقال رسوب به دریاچه سدها جلوگیری و موجب افزایش عمر مفید سدها و تأمین منابع آبی شود.

رجبی‌زاده خاطرنشان کرد: پروژه های آبخیزداری موجب مدیریت اکوسیستم های طبیعی و منابع آب های زیرزمینی و سطحی ودر نهایت  نفوذ آب و افزایش سطح سفره های زیرزمینی می شود.

این مقام مسوول افزود: رویکرد این اداره کل در حوزه های آبخیز ،حفظ تعادل حوزه ها از بالادست حوزه تا پایین دست حوزه است و به همین خاطر ، مواردی از قبیل:فرسایش خاک،پوشش گیاهی، توان افزایی جوامع محلی و استفاده از دانش بومی آنان،مسادل اقتصادی، اجتماعی،کنترل سیلاب ها و رواناب ها در انجام عملیات آبخیزداری مدنظر قرار گرفته است.

رجبی زاده اضافه کرد: پروژه های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی بالای ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز