دبیر هیئت فوتبال استان کرمان عنوان کرد:

بهمن ماه طلایی در انتظار فوتبال کرمان

۱۳۹۷/۱۱/۱۱ - ۱۸:۳۷:۱۸
کد خبر: ۸۰۶۹۷۳
بهمن ماه طلایی در انتظار فوتبال کرمان
دبیر هیئت فوتبال استان کرمان، ماه بهمن را ماهی طلایی برای فوتبال استان خواند و از میزبانی استان کرمان در پنج رقابت کشوری خبرداد.

جواد یزدپور ضمن اعلام این خبر به برنا گفت: برای اولین بار در فوتبال استان کرمان هیئت فوتبال این استان با پیگیری‌های دکتر قرائی در بهمن ماه پنج میزبانی در رقابت‌های کشوری و در رده های سنی مختلف را  توانسته بگیرد.

وی افزود: سهیمه استان‌ها در رقابت‌های مختلف رده های سنی برای هر رده سنی فقط یک سهمیه است اما استان کرمان با رایزنی های و سفرهای مکرر دکتر قرائی به فدراسیون توانسته به غیر از آن یک سهمیه، در کلیه رده های سنی، صاحب سهمیه دوم شده است که این مهم، رویدادی اثرگذار در پیشرفت فوتبال استان است.

یزدپور با اشاره به دیدار چند ماهِ پیشِ دکتر قرایی با آقای بهاروند، رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران در فدراسیون اظهار داشت: اگر فوتبال دوستان یادشان باشد حدود چند ماه پیش خبری منتشر شد مبنی بر دیدار آقای دکتر قرائی با آقای حیدربهاروند که در آن دیدار مصوب شده بود، علاوه بر تیم قهرمان استان در رده‌های سنی مختلف تیم نایب قهرمان نیز جواز حضور در رقابت‌های کشوری را کسب کند و اکنون در رقابت‌های کشوری شاهد حضور دو نماینده از استان کرمان در رقابت‌های مختلف کشوری هستیم.

وی ادامه داد: در اولین میزبانیِ استان کرمان از پنج میزبانیِ عنوان شده، رقابت‌های رده سنی نونهالان زیر 14 سال با حضور 7 تیم در شهر زرند، برگزار می‌شود که سه تیم آریا زرند، گل‌گهر سیرجان و امیران کرمان از استان کرمان در این رقابت‌ها شرکت دارند که این مسابقات از تاریخ 13 بهمن لغایت 19 بهمن برگزار می‌شود.

یزدپور در مورد میزبانی دوم که با رایزنی‌های مداوم ریاست هیئت استان با فدراسیون کسب شده، تصریح کرد: در رده سنی نوجوانان زیر 15 سال نیز رفسنجان میزبان می‌باشد  و 6 تیم در این رقابت‌ها شرکت می‌کند که دو تیم مس کرمان و مس رفسنجان از استان در این رقابت‌ها حاضر هستند. ضمنا این رقابت‌ها از 23 بهمن تا 29 بهمن در رفسنجان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: میزبانیِ سوم از پنج میزبانی ذکر شده، مربوط به رده سنی نوجوانان می‌شود که با حضور 6 تیم قرار است از 23 بهمن تا 29 بهمن برگزار شود و میزبان عنبرآباد می باشد، در این رقابت‌ها نیز دو تیم مس کرمان و دانش آموختگان عنبرآباد از استان کرمان حضور دارند.

یزدپور با اشاره به این که سعی کرده‎‌ایم علاوه بر گرفتن امتیاز میزبانی، تمام شهرستان‌ها استان را هم به نوعی درگیر این رقابت‌ها کنیم و از شمال تا جنوب استان با توجه به تقسیم‌بندی‌های صورت گرفته در هیئت استان، در این زمینه برای توسعه فوتبال گام برداشتیم‌، گفت: در رده سنی جوانان شهرستان منوجان میزبان می‌باشد، این رقابت‌ها با حضور 6 تیم از 23 تا 29 بهمن برگزار می‌شود که پرسپولیس منوجان از استان کرمان در این مسابقات حضور دارد.

وی افزود: در پنجمین میزبانی هم، در رده سنی امید شهرستان شهربابک میزبان می‌باشد که در این رقابت‌ها 6 تیم حضور دارد که دو تیم شقایق شهربابک و علوم پزشکی از استان کرمان شرکت دارند که این رقابت‌ها از 23 بهمن تا 29 در شهربابک برگزار می شود.

یزدپور با بیان این که توجه آقای دکتر قرایی، ریاست هیئت استان به فوتبال پایه ستودنی است، اظهار داشت: در رده سنی جوانان زیر 17 سال که به میزبانی تربت حیدریه در کشور برگزار می شود، مس کرمان قهرمان این رقابت‌ها در استان کرمان در این مسابقات حضور دارد.

وی ادامه داد: تیم شهرداری کرمان هم نایب قهرمان این دوره از مسابقات در استان شد ولی از حضور در رقابت‌های کشوری این رده سنی انصراف داد، این رقابت‌ها از 27 بهمن تا 3 اسفند در تربت حیدریه برگزار می‌شود.

دبیر هیئت فوتبال استان کرمان این پنج میزبانی را دستآوردی بزرگ برای فوتبال استان دانست و بیان کرد: قطعا این اتفاق مبارک برای اولین در استان کرمان می‌تواند ما را به هدف اصلی خود که همان توسعه فوتبال در سراسر استان از شمال تا جنوب است برساند چون هم در شهربابک و رفسنجان میزبان هستیم و هم در منوجان و عنبرآباد.

وی اضافه کرد: دادن این میزبانی به استان کرمان نشانه اعتماد فدراسیون به هیئت فوتبال استان و رصد جدی فعالیت هیئت فوتبال استان طی چندماه گذشته از سوی فدراسیون فوتبال است که باعث شده فدراسیون به چنین باوری به هیئت فوتبال استان در زمینه کارایی و شایستگی برسد.

یزدپور ضمن تشکر از مدیران فدراسیون به جهت اعتمادشان به هیئت فوتبال استان کرمان اذعان داشت: امروز استان کرمان  به عنوان محور اصلی فوتبال از سوی فدراسیون در برگزاری مسابقات و دوره‌های آموزشی و همچنین میزبانی رقابت‌های کشوری جهت برگزاری مسابقاتِ مهم می باشد که این مهم حاصل تلاش هیئت استان طی هفت، هشت ماه گذشته است.

وی در پایان گفت: گرفتن این میزبانی‌های مهم بیان کننده بهایی است که دکتر قرایی و سایر اعضای هیئت فوتبال استان به فوتبال پایه و استعدادیابی می‌دهند و همچنین نتیجه اهمیتی است که دکتر قرایی به شهرستان‌های استان می‌دهد که این دو موضوع سبب می‌شود استعدادهای فوتبالی استان دیده شوند.

 

 

نظر شما