مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تامین منابع وزارت آموزش و پرورش در استان کرمان:

بودجه سال ۹۸ وزارت آموزش و پرورش با اولویت اجرای زیرنظام های سند تحول بنیادین برنامه ریزی شده است

۱۳۹۷/۱۱/۱۱ - ۱۸:۳۶:۴۱
کد خبر: ۸۰۶۹۷۴
بودجه سال ۹۸ وزارت آموزش و پرورش با اولویت اجرای زیرنظام های سند تحول بنیادین برنامه ریزی شده است
مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تامین منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای ۷۲ برنامه از ۶ زیر نظام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جزو اولویت های بودجه سال ۹۸ وزارت آموزش و پرورش است.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مهرداد خان ماکو در هفتمین نشست کارگروه مالی بهبود شاخص های آموزشی و تربیتی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور به میزبانی استان کرمان، اصلاح فرآیندهای مالی و وصول منابع و جذب درآمدهای اختصاصی را یکی از سیاست های مهم وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف ما در وزارت آموزش و پرورش این است که در مسائل مالی و بودجه‌ای فاصله بین ستاد و استان ها را کم کنیم و استان ها بتوانند در امور بودجه ای خود تصمیم‌گیر باشند.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای مقابله با تحریم های دشمن در لایحه بودجه ۹۸ ارائه شده به مجلس شورای اسلامی از سوی وزارت آموزش و پرورش اندیشیده شده است و بودجه سال آینده تابع برنامه ها و سیاست های دولت هدف گذاری شده است، افزود: اجرای ۷۲ برنامه از ۶ زیر نظام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جزو اولویت های بودجه سال ۹۸ وزارت آموزش و پرورش است.

مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تامین منابع وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه باید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور حرکت کنیم، افزود: داشتن برنامه مشخص برای امور مالی یکی از اهداف اصلی وزارت آموزش و پرورش است که استان کرمان پیشرفت قابل توجهی در زمینه برنامه محوری و تعیین الگوهای مالی مشخص داشته است.

مهرداد خان ماکو با اشاره به اینکه استان ها باید برنامه محور عمل کنند و برنامه توسعه ای داشته باشند، افزود: آموزش و پرورش از سال های گذشته تا کنون با کسری بودجه مواجه بوده است و هیچ تناسبی بین فعالیت های آموزش و پرورش و برنامه های این دستگاه عظیم با بودجه ای که به آن تعلق می گیرد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ما باید توانیم با ارائه دقیق و تجزیه و تحلیل اتفاقات داخل وزارت آموزش و پرورش را به دولت و مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم، خاطرنشان کرد: باید زبان گفتمان در آموزش و پرورش تغییر کند و به دنبال الگوها و برنامه های توسعه ای در آموزش و پرورش باشیم تا جایگاه آموزش و پرورش در کشور ارتقا یابد.

وی از تشکیل شورای سیاست گذاری و راهبری توسعه که ذیل آن چهار کارگروه تشکیل می شود در معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خبرداد و گفت: کارگروه مالی بهبود شاخص های آموزشی و تربیتی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور یکی از آنان است که در راستای ارتقا پوشش تحصیلی در مناطق محروم کشور عمل می کند و تاکنون عملکرد و نتایج خوبی در استان های مورد هدف داشته اشت.

خان ماکو با اشاره به اینکه سیاست ما بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد است، خاطرنشان کرد: بحث قیمت تمام شده دانش آموزی در دفاع از بودجه سنواتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال ۹۸یکی از راهبردهای اصلی ما در وزارتخانه است که به سهم بودجه ای خود در کل کشور دست خواهیم یافت.

برپایه این گزارش هفتمین نشست کارگروه مالی بهبود شاخص های آموزشی و تربیتی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور با حضور مهرداد خان ماکو مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تامین منابع وزارت آموزش و پرورش، احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، حسین میرزایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان، موسی افضلی رئیس اداره برنامه، بودجه و تامین منابع آموزش و پرورش استان و جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه ستادی در محل سالن کنفرانس هتل آسمان کرمان برگزار شد

 

نظر شما