رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

کشت فراسرزمینی می تواند زمینه همکاری با ساحل‌عاج باشد

۱۳۹۷/۱۱/۱۵ - ۱۵:۲۷:۰۹
کد خبر: ۸۰۸۶۵۸
کشت فراسرزمینی می تواند زمینه همکاری با ساحل‌عاج باشد
رئیس اتاق بازرگانی کرمان بر لزوم همکاری دو کشور ساحل عاج و ایران به ویژه استان کرمان در بخش کشت فراسرزمینی تاکید کرد و از تشکیل گروهی برای مطالعات در زمینه سرمایه گذاری و صادرات به کشور ساحل‌عاج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید مهدی طبیب زاده در نشستی با موضوع کشت فراسرزمینی و بررسی فرصت‌های مشترک تجاری کرمان و ساحل عاج، پس از معرفی استان کرمان و ظرفیت‌های آن به ویژه در حوزه کشاورزی و با اشاره به ظرفیت‌های متفاوت کشور ساحل عاج، گفت: استان کرمان به دلیل مشکل کم آبی و کمبود منابع آب، به دنبال کشت محصولات با نیاز آب فراوان نیست. وی ادامه داد: داشتن منابع آب و خاک حاصلخیز کشور ساحل عاج یک فرصت تجاری خوب برای دو کشور قلمداد می شود که برای مثال در کشور ساحل عاج ذرت با کیفیتی تولید می‌شود که استان کرمان در تهیه آن با مشکل مواجه است. رئیس اتاق کرمان با اشاره به مشکلات کشور ساحل عاج در تولید برق گفت: ایران و استان کرمان می‌تواند تجربیات خود را در این حوزه در اختیار این کشور قرار دهند.

در ادامه این نشست سفیر کشور ساحل عاج با ارائه توضیحاتی در خصوص اقتصاد کشورش و ذکر این موضوع که ساحل عاج یک کشور در حال توسعه و پیشرفت است گفت: تعدادی از کشورهای اروپایی و آمریکایی در حال حاضر در ساحل عاج سرمایه‌گذاری کرده‌اند و ساحل عاج می‌خواهد مبادلاتش را با ایران به ویژه استان کرمان افزایش دهد.

بوریز لوکپو، با ذکر اینکه میزان تولیدات داخلی کشور ساحل‌عاج 36 میلیارد و 165 میلیون دلار و رشد اقتصادی این کشور بین 8 تا 9 درصد است، افزود: کشاورزی مهمترین بخش اقتصاد این کشور است. وی با اشاره به امنیت اقتصادی که برای سرمایه گذاران خارجی فراهم شده است از شرکت‌های ایرانی دعوت کرد تا در ساحل‌عاج سرمایه گذاری کنند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان نیز در این نشست با توضیح خلاصه‌ای از شرایط کشاورزی و فرصت‌های صادراتی استان کرمان گفت: به دلیل کمبود آب قصد داریم کشت محصولاتی مانند گندم، جو، ذرت و دانه‌های روغنی را کاهش دهیم و به سمت کشت‌های فراسرزمینی برویم که ساحل عاج با توجه به شرایط مناسب در منابع آب برای کشت این محصولات استراتژیک بسیار مفید است. عباس سعیدی، در خصوص صادرات محصولاتی مانند پسته، خرما ، گردو و محصولات دامی از استان کرمان به ساحل عاج اعلام آمادگی کرد.

محمود اسکندری، مدیرکل دفتر صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت ایران نیز در این نشست از ایجاد فرصت برای ارائه خدمات فنی و مهندسی ایران در کشور ساحل عاج استقبال کرد و گفت: ایران در کشورهای مختلف در ارائه خدمات مهندسی پروژه‌های بزرگی را در حال اجرا دارد و بزرگترین سد آفریقا در کشور کنیا با طراحی و اجرای مهندسان ایرانی در حال اجرا است.

در پایان این نشست فعالان اقتصادی و تولید کنندگان استان کرمان پرسش های خود را از سفیر کشور ساحل عاج در زمینه سرمایه گذاری‌ مطرح و پاسخ دریافت کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز