مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان:

استان کرمان، رتبه یکِ خیرین ورزشی یار و ورزشی ساز را کسب کرده است

۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۱۴:۳۹:۳۹
کد خبر: ۸۱۵۱۵۲
استان کرمان، رتبه یکِ خیرین ورزشی یار و ورزشی ساز را کسب کرده است
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: قبل از حضور بنده در رأس ورزش استان، کرمان رتبه سوم کشور را در بحث خیرین ورزشی‌یار و ورزشی‌ساز در اختیار داشت، و از ابتدای حضورم در همان سال 96، انجمن خیرین را راه انداختیم و با پیگیری و برگزاری جلسات منظم توانستیم به این افتخار برسیم و رتبه اول را در کشور کسب کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر محمدتقی امیری خراسانی در مجمع سالیانه هیئت والیبال استان کرمان که با حضور افشین داوری، سرپرست فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران در هتل آسمان برگزار شد، با قدردانی از خدمات داوری گفت: خوشبختانه آقای داوری اشراف ویژه ای به ورزش کشور دارند و از زمان حضور وی به عنوان سرپرست در رأس فدراسیون والیبال، منش و دیدگاهشان نسبت به استان ها، ویژه دیده شده و با اطلاعات کامل جلو رفته اند.

وی به وضعیت هیئت والیبال استان کرمان اشاره کرد و افزود: اتفاقات مثبتی نسبت به سال های گذشته در هیئت والیبال استان رخ داده، از جمله از اینکه در حال حاضر، از این رشته ورزشی، یک تیم لیگ برتری در سوپر لیگ و یک تیم در لیگ یک وجود دارد.

امیری خراسانی با تأکید بر اینکه باید به دنبال این باشیم که بنگاه های اقتصادی با دیدگاه های بهتری گام بر دارند، از رتبه ی نخست خیرین ورزشی یار و ورزشی ساز استان در بین استان های کشور خبر داد و تصریح کرد: طی هفته گذشته، در نشست خیرین که در استان هرمزگان به ریاست خانم فرامرزیان برگزار شد، استان کرمان رتبه یک را از لحاظ خیرین ورزشی یار و ورزشی ساز کسب کرد.

وی با اعلام اینکه قبل از حضور بنده در رأس ورزش استان، کرمان رتبه سوم کشور را در اختیار داشت، یادآور شد: از ابتدای حضورم در همان سال 96، انجمن خیرین را راه انداختیم و با پیگیری و برگزاری جلسات منظم توانستیم به این افتخار برسیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان داشت: ما خیر ورزشی یار و ورزشی ساز در استان زیاد داریم اما مشکل اعظمی که در استان وجود دراد، مسئولین ورزش باوری که حضورشان در صنایع و بنگاه های اقتصادی می تواند به ورزش قهرمانی کمک کند، تعدادشان کم است لذا باید در وحله ی اول بجنگیم تا عزیزان ورزش باور شوند.

امیری خراسانی گفت: در بخشی از شهرستان ها صنایعی وجود دارند که هرازچندگاهی در راستای توسعه ورزش کمک می کنند ولی در برخی از شهرستان ها هم صنایعی موجود نیست و پیشرفت اندکشان تنها به لطف خدا و تلاش و همت خود روسای هیئت هاست.

وی افزود: از زمان رزم حسینی، استاندار وقت کرمان به دنبال این بوده ایم تا بنگاه های اقتصادی و صنایع استان را برای کمک به رشته های مدال آور ساماندهی کنیم.

امیری خراسانی از تشکیل ستاد عالی رقابت های اُلمپیک و پارااُلمپیک 2020 توکیو به زودی خبر داد و تصریح کرد: به دنبال این هستیم مانند رقابت های 2018 جاکارتا که توانستیم بهترین کاروان ورزشی ادوار تاریخ استان کرمان را برای حضور در رقابت ها آماده کنیم، بتوانیم شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی در این رویداد پیش رو برای استان باشیم.

وی یادآور شد: در بحث پارااُلمپیک خوشبختانه وضعیتمان خوب است ولی در اُلمپیک نمایندگانی به آن صورت نداریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان داشت: برای حمایت از رشته ی والیبال، نیازمند حمایت داخلی در خود سطح استان و سطح فدراسیون از نخبگان ورزشی که می توانند در قالب تیم ملی حضور پیدا کنند، هستیم.

امیری خراسانی تأکید کرد: باید تلاش کنیم، بنگاه های اقتصادی را به سمت رشته های تیمی و انفرادی اُلمپیکی سوق دهیم.

وی با اعلام اینکه در بحث توسعه ورزش همگانی اتفاقات خوبی افتاده، نمونه ی بارز آن را برگزاری جشنواره سه نفره ی بسکتبال در خانه خشتی رفسنجان عنوان کرد و گفت: این کار یک اتفاق جدید در جهان بود، که علاوه بر بحث گردشگری، ورزش را نیز دنبال می کرد.

امیری خراسانی افزود: در رشته ی والیبال نیز می توان در چنین فضاهایی برای توسعه ورزش همگانی در بعضی شهرستان ها اقدام کرد.

وی به ارائه ی گزارشی از وضعیت ورزش بانوان، مربیان، داوران و پیشکسوتان رشته ی والیبال پرداخت و تصریح کرد: پیشکسوتان، مربیان و داوران بزرگی از استان کرمان در سطح کشور وجود دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، از سرپرست فدراسیون خواست: هیئت والیبال استان کرمان را ویژه ببیند، چرا که کرمان یکی از استان های پهناور کشور است که پتانسیل های بالایی در برخی شهرستان ها دارد.

امیری خراسانی از همه ی کسانی که خالصانه و ویژه برای پیشرفت ورزش والیبال استان کرمان زحمت می کشند، قدردانی کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز