مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان خبر داد:

فعالیت ۱۷ تشکل مردم نهاد میراث فرهنگی در استان کرمان

۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۱۴:۴۵:۵۳
کد خبر: ۸۱۵۱۶۸
فعالیت ۱۷ تشکل مردم نهاد میراث فرهنگی در استان کرمان
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از فعالیت 17 تشکل مردم نهاد میراث فرهنگی در این استان خبر داد و گفت: خوشبختانه این تشکلها در سالهای اخیر در حوزه های مرمت، حفاظت و نگهداری از بناهای تاریخی همکاری خوبی با این اداره کل داشته اند .

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ غلامرضا فرخی در مراسم اختتامیه دوره های آموزشی تشکلهای مردم نهاد میراث فرهنگی استان کرمان که با حضور مدیر کل دفتر امور مجامع و تشکلهای مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی کشور در محل هتل جهانگردی برگزار شد، افزود: کارگاه آموزشی توانمند سازی تشکلهای مردم نهاد به مدت دور روز و در سه حوزه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری برگزار گردید.

وی اظهار کرد: در این کارگاه مباحثی چون گردشگری پایدار، پایداری گردشگری در مفهوم و عمل، روش های تعامل با جامعه محلی ، نقش و فعالیت تشکلها در زمینه حفظ میراث فرهنگی، احیاء صنایع دستی بومی و ترغیب جامعه به ارتباط هر چه بیشتر با انها تدریس شد.

فرخی با اشاره به اینکه صندوق های کارآفرینی می توانند به توسعه تشکلهای مردم نهاد به ویژه در حوزه میراث فرهنگی کمک کنند، تصریح کرد: حمایت از سازمانهای مردم نهاد (سمن ها) موجب پویایی و ایجاد روحیه در بین اعضاء این تشکلها خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان کرمان دارای جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری فراوانی است که استفاده بهینه از این آثار نیازمند همکاری و مشارکت مردم است، بیان کرد: حق استان کرمان در حوزه گردشگری محقق نشده است و امیدواریم بابرگزاری این چنین جلساتی و حضور همیشگی تشکلهای مردمی در کنار اداره کل میراث فرهنگی  بتوانیم موفق تر از گذشته عمل کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه امروز نقش تشکل های اجتماعی فراتر از گذشته شده است، گفت: یکی از مولفه های پیشرفت کشور وجود تشکلهای مردمی قوی و تاثیرگذار در کنار بخش دولتی و خصوصی است.

فرخی با بیان اینکه در حال حاضر استان کرمان دارای ۱۷ تشکل مردم نهاد در حوزه های میراث فرهنگی و گردشگری است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این تشکلها در سالهای اخیر در حوزه های مرمت، حفاظت و نگهداری از بناهای تاریخی همکاری خوبی با این اداره کل داشته اند که جای تقدیر دارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز