مدیرکل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی قوه قضائیه در کرمان:

۶۰ هزار نفر در سامانه جامع اطلاعات مردمی قوه قضائیه ثبت نام کرده اند

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۱۴:۳۰:۰۷
کد خبر: ۸۱۶۱۵۰
۶۰ هزار نفر  در سامانه جامع اطلاعات مردمی قوه قضائیه ثبت نام کرده اند
مدیر کل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت : تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر در کل کشور در سامانه جامع اطلاعات مردمی (سجام)ثبت نام نموده اند

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید علی اصغر رفاهی در آئین اختتامیه کارگاه آموزشی تربیت مربی مصلحین و حکمین قرآنی استان کرمان اظهار داشت: گفت:یکی از برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، برنامه راهبری، سازمان دهی و بهره گیری از دیده بانان یا ناظران پیشگیری  است که تحت عنوان سجام (سامانه جامع اطلاعات مردمی) در حال اجراست .

 وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح  انجام نظارت ها به صورت غیرمتمرکز است، افزود: سامانه سجام در واقع امر به معروف و نهی از منکر از طریق فضای مجازی و الکترونیکی است و تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر در کل کشور در این سامانه ثبت نام کرده اند.

رفاهی با اشاره به اینکه بزرگترین تشکل مردمی با این طرح در کشور شکل می‌گیرد، بیان داشت:در این طرح بر نظارت مردم بر مردم و مردم بر مسئولان توجه می شود.

مدیر کل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: اطلاعات افرادی که در این طرح به عنوان دیدبان پیشگیری ثبت نام می‌کنند، کاملا محرمانه است.

وی به اولویت هایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه که در سال ۹۸ در بحث سامانه سجام به طور ویژه دنبال خواهد شد اشاره کرد واظهار داشت: زمین خواری، اشکالات و جرائم تخلفات فضای مجازی، جرائم علیه محیط زیست، مشکلات و حوادث حوزه کارگری،مسائل ومشکلات مربوط به قاچاق کالا و ارز، مسائل فنی و بهداشتی حوزه های کارگری و مسائلی از این قبیل در دستور کار  قرار گرفته است .

 وی گفت:در این طرح دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم که اهل آن منطقه و محل  هستند و در جریان اتفاقاتی که در حال انجام است  قرار می گیرند، مسائل را با دید پیشگیرانه گزارش می دهند و پس از صحت سنجی گزارشاتی که  به مرکز رسیده است آن ها را به سه سطح منتقل می کنیم.

 رفاهی  با بیان این مطلب که سعی می کنیم درکوتاه ترین زمان بالاترین مقامات قضایی و اجرایی را در مرکز، استان و شهرستان مربوطه برسانیم، افزود: تاکنون استقبال خوبی از این طرح  شده و گزارشات خوبی آمده است و در نظر داریم در استان های مختلف حداقل یک میلیون و پانصد هزار نفر را بتوانیم جذب کنیم.

 وی گفت:اگر از حوادث و تخلفاتی که در حال انجام است پیشگیری نکنیم جرم، آسیب، اختلاف و یا دعوا رخ می دهد  که امیدواریم  این موارد را  با  کمک این سامانه بتوانیم پیشگیری کنیم .

وی در راستای حفظ حقوق عامه گفت: شهروندان می توانند از طریق سامانه سجام مطالبات خود را پیگری و گزارش دهند و اگر جایی احساس شد حقوق عامه در معرض تضییع است دادستان شهرستان ها برابر بند ۲ اصل 156 قانون اساسی و دستورالعمل ریاست محترم قوه قضاییه تکلیف دارند از تضییع حقوق عامه جلوگیری کنند .

در ادامه حجت السلام و المسلمین محمد محمد زاده امام جمعه بخش ماهان  در این آئین گفت: در رابطه با صلح، سازش و اصلاح ذات البین قرآن ما را مامور می کند وقتی یک اختلافی را مشاهده نمودید جامعه مامور است به اندازه که می تواند اختلاف را برطرف کند.

  حجت السلام و المسلمین محمد محمد زاده با اشاره به آیه " اِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ وَ اتَّقُوا اللّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ " گفت:  مومنین همه برادر یکدیگر هستند وقتی یک اختلافی را مشاهده نمودید بایستی آستین‌ها را بالا زد و تلاش و کوشش شود تا آن اختلاف برطرف گردد و تجربه هم ثابت کرده که می شود وقتی برای رضای خدا انجام یک کار را دنبال کنید خدا هم کمک می‌کند آن مشکل حل می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز