مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان:

خانه‌های هلال استان کرمان به بیش از ۲۰۰ خانه افزایش یافت

۱۳۹۷/۱۲/۰۶ - ۱۶:۱۲:۳۱
کد خبر: ۸۱۷۰۴۷
خانه‌های هلال استان کرمان به بیش از ۲۰۰ خانه افزایش یافت
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از افزایش تعداد خانه های هلال این جمعیت به تعداد ۲۰۳ خانه در سراسر استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رضا فلاح در آئین افتتاحیه هشتادوپنجمین خانه هلال در شهرستان رفسنجان گفت: استان کرمان بیشترین خانه هلال در سطح کشور دارد که توسعه و گسترش آموزه های امدادی از طریق راه اندازی خانه های هلال با هدف آمادگی آحاد جامعه در مقابله با حوادث محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خانه های هلال زمینه ای مناسب برای توانمندسازی مردم است، افزود: هدف از راه اندازی این مراکز جذب و نگهداری اعضای داوطلب، توانمندسازی مردم محلات با فراگیری آموزه های عمومی و تخصصی امدادی، تربیت امدادگر ماهر و متخصص، اجرای فعالیت های بشردوستانه و عام المنفعه و جذب خیرین است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در ادامه با اشاره راه اندازی ۲۰۳ خانه هلال در روستاها و مناطق شهری دور دست استان کرمان تصریح کرد: بخشی از اهداف این خانه‌ها، هدفمند کردن کمک های مردمی است به طوری که در سال گذشته ۸ میلیارد تومان توسط جمعیت هلال احمر استان کرمان جمع آوری و به آسیب دیدگان ناشی از  زلزله به استان کرمانشاه ارسال شد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۴۰ هزار نیروی داوطلب در استان کرمان بیان کرد: کرمان جزو استان های حادثه خیز کشور است که در حال حاضر جمعیت هلال احمر استان به مجهزترین و قویترین نهاد امدادی و بشردوستانه در کشور تبدیل شده است.

فلاح ارائه آموزش های همگانی را جزو وظایف جمعیت هلال احمر دانست و افزود: ۱۰ درصد از مردم کل کشور در برابر حوادث آمادگی دارند و اکثر مردم چه باسواد چه بی سواد در موقع بروز حادثه فرار می کنند و خطرات احتمالی دیگری دامن گیر آنها می شود لذا خروج اضطراری و پناهگیری اولین موضوعی است که هر فرد باید آموزش ببیند.

لازم به ذکر است هشتاد و پنجمین خانه هلال روستایی در رفسنجان در دهستان دره جوز با زیربنای ۱۵۰ مترمربع و اعتبار ۱۳۰ میلیون تومان اهدایی خانواده اکبری زاده به بهره برداری رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز