استاندارکرمان در شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد:

میزان دستیابی به شاخص های فرهنگی در استان بررسی شود

۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۱۹:۳۵:۵۹
کد خبر: ۸۲۳۴۸۵
میزان دستیابی به شاخص های فرهنگی در استان بررسی شود
استاندار کرمان گفت: در حوزه فرهنگ عمومی باید شاخص ها را مد نظر قرار داده و با برنامه برای انجام آنها حرکت کنیم و در دوره های مستمر، میزان دستیابی به اهداف و شاخص ها را ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر محمدجواد فدائی در شورای فرهنگ عمومی استان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان با بیان اینکه یکی از شاخص های توسعه فرهنگ عمومی، سرانه مطالعه است، اظهارداشت: پائین بودن میزان مطالعه غیر درسی در استان و کشور،  یکی از مشکلات موجود در جامعه به شمار می رود.

وی از فرهنگ عمومی به عنوان زیربنای رفتارهای اجتماعی یاد کرد و ادامه داد: وجود برخی نابسامانی ها در حوزه های اجتماعی و اداری نشان می دهد  برای رفع آنها فرهنگ عمومی باید اصلاح و ارتقاء یابد.

استاندار کرمان تاکید کرد: اگر افزایش سرانه مطالعه در جامعه را ارتقاء فرهنگی می دانیم باید ببینیم این شاخص در استان کرمان چه میزان است و با چه راهکارهایی می توان آن را افزایش داد.

دکترفدائی گفت: تاکنون  اقداماتی برای توسعه شاخص سرانه مطالعه عمومی در استان انجام شده که باید آنها را مورد بازنگری قرار داد و تکمیل کرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه یکی دیگر از شاخص های توسعه فرهنگی، وجود وجدان کاری در دستگاه های دولتی است، تاکید کرد: بخش عمده ای از بروکراسی اداری به عملکرد کارمندان بر می گردد و بخش کمی از این بروکراسی مربوط به بخشنامه ها و آئین نامه ها است.

دکترفدائی تاکید کرد: نیت، باور و اعتقاد کارمندان ادارات دولتی در کار کردن آنها تاثیر بسیار زیادی دارد و برای رفع بخش زیادی از بروکراسی اداری، باید اصلاح شود.

وی حمایت از سرمایه گذاری را نیز یکی از شاخصه های توسعه فرهنگی بر شمرد  و تاکید کرد: در برخی موارد افراد اعتقاد پایینی به حقوق مراجعان دارند و پس از طرح شکایات نیز روند کار فرد را دشوارتر می کنند که باید دید چرا اینگونه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز