کسب رتبه نخست کشوری کاداستر اراضی برای شمال استان کرمان

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۱۴:۴۷:۳۳
کد خبر: ۸۲۵۲۴۶
کسب رتبه نخست کشوری کاداستر اراضی برای شمال استان کرمان
نشست شورای حفظ حقوق بیت المال با میزبانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و با حضور مدیر کل دادگستری ، دادستان عمومی و انقلاب، مسئولین یگانهای حفاظت منابع طبیعی شمال و جنوب استان و مدیران ادارات و شرکتهای دولتی برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان،؛ مدیر کل منابع طبیعی استان کرمان در این نشست با ابراز خرسندی از میزبانی جمع حاضر در پایان هفته منابع طبیعی و با اشاره به شعار امسال هفته منابع طبیعی یعنی منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی، گشودن درب برای رفع مشکلات منابع طبیعی هر کشور را منوط به ارزش گذاری بر منابع طبیعی آن دانست وافزود : مدیریت و حفاظت از سرمایه های کشور که همان آب، خاک و پوشش گیاهیست، افتخاریست که نصیب ما در مجموعه منابع طبیعی شده و با حداکثر توان در حفظ آن خواهیم کوشید.

مهدی رجبی زاده حفاظت از اراضی ملی را که بحثی حاکمیتی است، حائز اهمیت فراوان نامید و افزود : اگر قرار بود منابع طبیعی تنها در این زمینه فعال باشد شاید دو اداره کل نیز در استان جوابگوی امور نبود، اما مباحث مهمی چون مدیریت جنگلها ، مراتع و حوزه های آبخیز نیز از حفاظت جدا نیستند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به این موضوع که در بحث تملک زمین که بیش از شصت سال است که در کشور مطرح می باشد ، احتمال تضییع حق نیز وجود داشته افزود: اما در کنار این موضوع باید به این نکته مهم نیز توجه داشت که سرمایه های عظیمی نیز حفظ شده است و اکنون مبنای کار ما در حفاظت از انفال ممیزی اراضی است و وقتی به روند در پیش گرفته شده در کاداستر وارد می شویم به درستی راهی که در پیش گرفته ایم پی می بریم .

مهدی رجبی زاده اخذ بیش از هشت میلیون هکتار سند کاداستر برای اراضی ملی شمال استان از مجموع بیش از سیزده میلیون هکتار اراضی را که بیش از یک میلیون هکتار آن تنها مربوط به سال جاری است و با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک محقق گردید دستاوردی بزرگ دانست که حاصل آن کسب رتبه نخست کشوری برای استان بود و در واقع هدیه ای به نسل آینده است که نسل فعلی نیز از فواید آن منتفع خواهد شد، اما در این مسیر هر چه جلوتر می رویم حساسیت پلاکها بیشتر می شود و امیدواریم ظرف دو سال آینده بحث سند دار کردن کل اراضی دولتی استان به پایان برسد .

رجبی زاده یگان حفاظت منابع طبیعی استان را مجموعه ای با تعداد نیروی کم، اعتبارات اندک اما مسئولیت زیاد نامید که خوشبختانه با وجود همه این محدودیتها توانسته است مسائل مرتبط با بحث حفاظت را بخوبی مدیریت نماید ، بگونه ایکه در سال ۹۷ قریب ۷۵۰ هکتار رفع تصرف، ۲۴۰هکتار اعمال تبصره ۱ماده ۵۵ و ۲۵۷ هکتار قلع و قمع صورت گرفته است .

در این نشست پس از شنیدن گزارش کار نهادهای مختلف در بحث حفاظت اراضی ، ید ا... موحد مدیر کل دادگستری استان وظیفه شورای حفظ حقوق بیت المال را صیانت از حقوق عموم دانست و افزود : انتظار مقام معظم رهبری از دستگاه قضا اینست که در این حوزه هیچ تعللی صورت نگیرد و تمام نهادهای متولی محکم و مقتدر در عرصه حضور یافته و به وظایف ذاتی خود عمل کنند ، هر چند که کار خوب دستگاهها برای رسیدن به این هدف لازم است ، اما کافی نیست و بایستی رو به جلو حرکت کرد .

موحد یکی از ایرادات وارد به شورا در سال گذشته را شکل نگرفتن هماهنگی بین دستگاهی دانست و خواهان ایجاد تعامل بین ادارات شد .

مدیر کل دادگستری استان خواستار بررسی مشکلات و ارائه راهکار از سوی شورا شد و افزود : مدیرانی با تجربه و کارشناسانی توانمند در اختیار داریم که قادر به یافتن ظرفیتها و حرکت پویا هستند و با اراده و تکیه بر توانمندی می توان کارهای بزرگی انجام داد که رسیدن به آنها الزاما به وجود منابع مالی هنگفت بستگی ندارد .

خوشبختانه در سایه تلاشهای دستگاههای مختلف در چند سال گذشته فضای استان برای متعرضان به اموال عمومی بسته شد و محیط برای این افراد ناامن گردید .

در پایان این نشست موحد خواهان افزایش کشیک های نوروزی در ایام نوروز و فعالتر کردن ظرفیتها برای حفاظت از اراضی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز