تلاش برای ریشه کنی بی سوادی در بیش از۱۰ شهرستان و منطقه آموزشی استان کرمان

۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ۱۴:۰۲:۱۰
کد خبر: ۸۲۵۶۲۷
تلاش برای ریشه کنی بی سوادی در بیش از۱۰ شهرستان و منطقه آموزشی استان کرمان
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان گفت: اجرای برنامه ریشه کنی بی سوادی در بیش از ۱۰ شهرستان و منطقه آموزشی استان کرمان در دستور کار معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش استان کرمان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد ضیاءالدینی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان، مشاوران و مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان در شهرستان سیرجان، گفت: تشکیلات سازمانی حوزه معاونت سواد آموزی در سال ۹۸ بازنگری می شود.

وی به افزایش بازدید های غیرحضوری در آموزش سواد آموزان استان اشاره کرد و افزود: در سال تحصیلی آینده در بحث نظارت به فرآیندهای سوادی آموزی نظارت های مضاعفی اعمال خواهد شد.

ضیاءالدینی، خاطرنشان کرد: سازمان نهضت سوادآموزی کشور بازنگری دستورالعمل برونسپاری فعالیت های سوادآموزی را به استان ها واگذار کرده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان بر ضرورت توجه به نیازهای آموزشی و تحصیلی افراد فاقد سواد خواندن و نوشتن تاکید کرد و گفت: در ارتقای سطح سوادآموزی استان  کرمان زمینه تحول بسیار مناسبی فراهم شده و با تداوم این رویکرد به اهداف آموزشی و تحصیلی وزارت آموزش و پرورش دست خواهیم یافت.

محمد ضیاءالدینی یادآورشد: برای افزایش فرهنگ مطالعه و سوادآموزی نوع نگرش خانواده‌ها و ایجاد علاقه‌مندی مناسب در بطن جامعه بسیار مهم بوده و در راستای ارتقای چنین اندیشه‌هایی نیازمند افزایش برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در بین جامعه هدف هستیم.

وی با بیان اینکه سوادآموزی نقش بسیار زیادی در بهبود فرهنگ و تغییرات فرهنگی روستا ها دارد، اظهار داشت: افزایش تعاملات روستائیان، افزایش و ارتقاء سطح  اعتقادات روستا ها و حذف خرافه پرستی از مهمترین تاثیرات فرهنگی سوادآموزی در سطح جامعه است و از این رو خوشبختانه باید گفت 3/92 درصد مردم استان کرمان باسواد هستند و نگرانی کمتری در این زمینه وجود دارد.

ضیاءالدینی با اشاره به تاثیر مهم سوادآموزی در تربیت صحیح والدین بر فرزندان، ابراز داشت: آگاهی بیشتر روستائیان در خصوص مسائل دینی و شرعی و همچنین تاثیر سوادآموزی در خروج زنان از انزوا و ورود به فعالیت های اجتماعی از دیگر تاثیرات فرهنگی سوادآموزی در روستاها است.

وی استفاده از ظرفیت نهاد ها و دستگاه های دولتی در خصوص شناسایی افراد بی سواد را از مهمترین برنامه های مدیریت آموزش و پرورش برای ریشه کن کردن بی سوادی دانست و افزود: ترغیب و تشویق سوادآموزان در جهت ثبت نام در دوره های سوادآموزی، تسهیل شرایط آموزش، ایجاد امکانات و نیروی انسانی در دسترس برای سواد آموزان تحت پوشش و انسداد مبادی بی سوادی با پیگیری مجدانه در جهت عدم ترک تحصیل دانش آموزان و جذب ۱۰۰ در صد در دوره پیش دبستانی از دیگر راهکار های ریشه کن کردن بی سوادی است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز