مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

سند تحول بنیادین در شرایط فعلی تکیه‌گاه آموزش و پرورش است/ هیچ فردی جز وزیر و مدیرکل استان حق صدور بخشنامه به مدارس را ندارد

۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ۱۴:۲۲:۲۹
کد خبر: ۸۲۵۶۴۶
سند تحول بنیادین در شرایط فعلی تکیه‌گاه آموزش و پرورش است/ هیچ فردی جز وزیر و مدیرکل استان حق صدور بخشنامه به مدارس را ندارد
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه سند تحول بنیادین در شرایط فعلی تکیه‌گاه آموزش و پرورش است، گفت: در برنامه مدرسه محوری تفویض اختیار به مدارس تاکید شده است، افزود: در برخی از شهرستان ها و مناطق ما در طول یک سال در هر روز ۵ بخشنامه به مدارس ابلاغ شده است که اصلا اتفاق خوبی نیست و برای همین اخیرا بخشنامه‌ای از سوی وزیر آموزش و پرورش ارسال شده مبنی بر آنکه غیر از وزیر و مدیرکل استان هیچکس دیگری حق ابلاغ بخشنامه‌ به مدارس را ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد اسکندری نسب در آخرین گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان در شهرستان سیرجان در سال ۹۷، گفت: مدرسه محوری مهمترین برنامه آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده است.

وی توجه به عملکرد و ارزیابی‌های مستمر از مدارس را لازم و ضروری دانست و افزود: مدیران مدارس و دست اندرکاران آموزش و پرورش باید مدرسه محوری و سند تحول بنیادین را قبول داشته باشند تا بتوانند در راستای اجرایی کردن آن تلاش کنند.

اسکندری نسب با بیان اینکه در مدرسه محوری با مشارکت همه ذینفعان در راستای ارتقای کیفیت بخشی به مدارس صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت باید به محلی برای زندگی کردن دانش آموزان تبدیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اجرای سند تحول بنیادین را مطالبه گری فرهنگیان از مسئولان و آحاد ملت دانست و افزود: در برنامه ششم توسعه آموزش و پرورش مکلف به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استو در شرایط فعلی تنها تکیه گاه آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است.

وی با اشاره به اینکه مدرسه شاداب و مطلوب در مدرسه محوری مورد تاکید قرار گرفته است، بیان داشت: ارسال هرگونه بخشنامه به غیر از وزیر و مدیرکل استان به مدارس ممنوع است.

احمد اسکندری نسب با اشاره به این که مدارس باید روی پای خود بایستند و از توانمندی های خود استفاده کنند، افزود: مدیران آموزش و پرورش در شهرستانها و مناطق باید در بحث انتخاب و انتصاب مدیران مدارس در نهایت دقت و حساسیت را داشته باشند.

وی با بیان این که مدیر توانمند یک مدرسه می‌تواند بازوی قدرتمندی برای برنامه های اجرایی در مدارس باشند، خاطرنشان کرد: مدیران مدارس باید برنامه های حوزه ستادی را به طور دقیق اجرا کنند تا در پی آن موفقیت حاصل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه مهم‌ترین شاخص‌های اجرای سند تحول بنیادین در بحث مدرسه محوری برنامه تدبیر در دوره ابتدایی و برنامه تعالی در دوره متوسطه است، افزود: مدیران نمونه طرح تدبیر در دوره ابتدایی و برنامه تعالی مدیریت مدرسه در دوره متوسطه باید به دیگران معرفی شوند و از ظرفیت‌های آنان در تمامی مدارس استان استفاده شود.

وی اجرای بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و  ورود انقلاب دهه پنجم را توسط مدیران آموزش و پرورش در سراسر استان لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: هیچ فعالیت آموزشی فرهنگی و پرورشی  تاکنون در آموزش و پرورش استان کرمان بدلیل کمبود منابع مالی تعطیل نشده است.

احمد اسکندری نسب با بیان اینکه همدلی و همگرایی در حوزه های مدیریتی می تواند  کارنامه خوبی را در پرونده همه‌ما ثبت نماید، گفت: موفقیت همه ما در گرو انسجام درونی محقق خواهد شد.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید روح حاکم بر انسجام درونی را دائما در خودمان تکرار کنیم، خاطرنشان کرد: همه مدیران آموزش و پرورش در شهرستانها و مناطق استان کرمان باید تعاملات و همکاری های خود را با دستگاه های خارج از مجموعه آموزش و پرورش افزایش دهند و در همین راستا استقلال دستگاه عظیم تعلیم و تربیت را نیز حفظ نمایند.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید دغدغه همه مردم و مسئولان و آحاد جامعه شود، تصریح کرد: تنها راه نجات آموزش و پرورش افزایش درآمدهای پایدار است.

وی در همین راستا افزود: باید از هر شرایطی و از هر توانی برای افزایش درآمدهای اختصاصی و پایدار در شهرستان‌ها و مناطق خود استفاده کنیم تا بتوانیم بسیاری از سیاست‌های آموزش و پرورش را با اتکا به منابع داخلی خود پیش ببریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه مهمترین چالش ما در سال ۹۸ کمبود نیروی انسانی است، گفت: در استان کرمان بیش از ۷۲۲ مدرسه زیر ده نفر دانش آموز داریم و باید در راستای تجمیع این مدارس همه دستگاه‌ها و مردم به کمک آموزش و پرورش بیایند تا بتوانیم با ساماندهی بهینه نیروی انسانی و جلوگیری از هدر رفت منابع در آموزش و پرورش بسیاری از سیاست‌های این وزارتخانه را اجرایی کنیم.

احمد اسکندری نسب پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را بخصوص در مدارس لازم و ضروری عنوان کرد و افزود: مدیران آموزش و پرورش در شهرستانها و مناطق استان املاک بلااستفاده آموزش و پرورش راتعیین و تکلیف کنند و در صورت نیاز به نحو احسن تبدیل کنند و ساماندهی فضا و تجهیزات آموزشی را برای جلوگیری از هدر رفت منابع در دستور کار خود قرار دهند.

وی در ادامه به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز درون مدرسه ای در مدارس خیرساز استان در ابتدای سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: همه دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت باید فرهنگ خیر مدرسه سازی را گسترش دهند و خیران مدرسه ساز به عنوان بازوان توانمند آموزش و پرورش بسیاری از مشکلات این دستگاه عظیم را در امر مدرسه سازی مرتفع ساخته اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بحث نظارت بر مدارس و مراکز غیر دولتی را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: تنبیه بدنی در مدارس ممنوع است و بر هیچ کس پذیرفته نیست.

برپایه این گزارش آخرین گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان، مشاوران و مدیران آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان کرمان در سال ۹۷ با حضور احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از اعضای شورای معاونان در محل مرکز آموزشی و رفاهی فرهنگیان شهرستان سیرجان برگزار شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز