دکترعلی قرایی، رئیس هیئت فوتبال استان کرمان:

کارکردن در هیئت فوتبال لذت بخش است/ دغدغه‌ایم این است که بخشی از منابع مالی در فوتبال شهرهای کم برخوردار هزینه شود/با توجه به شرایط اقتصادی سعی کردیم چراغ فوتبال را روشن نگه داریم

۱۳۹۸/۰۱/۰۴ - ۰۱:۰۸:۵۵
کد خبر: ۸۲۶۸۰۳
کارکردن در هیئت فوتبال لذت بخش است/ دغدغه‌ایم این است که بخشی از منابع مالی در فوتبال شهرهای کم برخوردار هزینه شود/با توجه به شرایط اقتصادی سعی کردیم چراغ فوتبال را روشن نگه داریم
رئیس هیئت فوتبال استان کرمان گفت: اگر عشق و علاقه در کار باشد، خستگی معنا ندارد. کارکردن در هیئت فوتبال لذت بخش است.

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان، برای مدتی کوتاه سرپرستی باشگاه فرهنگی ورزشی مس کرمان را بر عهده گرفت و در آن مدت کوتاه قدم‌های بسیار ارزشمندی برای مس برداشت. اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که دکتر قرایی از مس کناره‌ گیری کرد. در ویژه‌نامه نوروزی صعود گفتگویی کرده‌ایم با دکترعلی قرایی که دعوت می‌کنم خواننده آن باشید:

 

**در حالی که رئیس هیئت فوتبال استان کرمان بودید، به چه دلیل سرپرستی باشگاه مس را پذیرفتید؟

 در آن مقطع شرایط سختی بود، هر کسی زیر بار پذیرفتن این مسئولیت نمی‌رفت. نزدیک چهل روز از زمان نقل و انتقالات گذشته بود و من آن را تکلیف خودم دانستم، ریسک کردم و دلیل دیگر اینکه آقای توحیدی جذبه خاصی دارند و من برای ایشان احترام خاصی قائلم و در مقابل امر ایشان نتوانستم نه بگویم و مسئولیت باشگاه مس را پذیرفتم.

 

**اگر به تیرماه ۹۷ برگردید، آیا باز هم مسئولیت باشگاه مس کرمان را می پذیرید؟

 بله، چون به توانایی‌های خودم ایمان دارم و انگیزه کار داشتم، اما در انتخاب‌هایی که انجام دادم حتما تجدیدنظر می‌کردم، در زمینه انتخاب‌هایم اشتباهات زیادی داشتم.

 

** منتقدان شما درخصوص برخی هزینه ‌کردهای شما انتقاداتی داشتند،آیا اگر باز هم به مدیریت مس برگردید، همان هزینه‌ها را انجام می‌دهید؟

 در آن زمان شرایط اینگونه ایجاب می‌کرد که برای شخصیت دادن به تیم و باشگاه مس، برخی هزینه‌ها را انجام دهیم. مدتی بود که مس در کشور تقریباً از یادها رفته بود. مسی که روزی به جام باشگاه‌های آسیا راه یافته بود و در کشور بر سر زبان‌ها بود اینک خبری از آن نبود، از آنجا که هدف صعود به لیگ برتر بود باید مس زنده و احیا می‌شد. صعود به لیگ برتر بدون هزینه به دست نمی‌آید، هزینه‌هایی که انجام شد شفاف و جلوی پرده بود، چیزی پشت پرده هزینه نشد، چون تقریباً زمان نقل و انتقالات سپری شده بود و بازیکنان مطرح هم جذب شده بودند، بازیکنانی که باقی مانده بودند نیز بازیکنان بزرگی بودند که شخصیت لیگ برتری داشتند و برای جذب آنها باید هزینه می‌کردیم. خدا را شکر که گذشت زمان نشان داد که تیم خوبی بسته شده است. چنانچه قلعه‌ نویی نیز اظهار داشت که این تیم امکان ندارد با هزینه‌های پایین بسته شده باشد. تیم فوتبال مس ویترین باشگاه مس است و اگر موفق شود به سایر تیم‌های باشگاه نیز توجه خواهد شد، در آن مقطع برای سربلندی، احیا و درخشش دوباره مس در کشور نیاز بود که هزینه‌هایی انجام شود.

IMG_20190320_223100_535

**زمانی که شما مدیرعامل باشگاه مس بودید، گفته بودید اگر مس با همین روند پیش رود و حمایت‌ها به همین صورت انجام شود، سه بازی مانده به پایان فصل جشن صعود مس کرمان به لیگ برتر را خواهیم گرفت، آیا هنوز نظرتان همین است؟

 روز اولی که این تیم را بستم گفتم سه هفته زودتر از پایان فصل این تیم به لیگ برتر صعود خواهد کرد، من به این تیم، به ظرفیت و توانایی بازیکنان همچنین توانایی کادر فنی اعتماد داشتم و بر این باور بودم روند بازی‌های مس نیز به سمت صعود پیش می‌رود، تمام بازی‌های سخت را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و در صدر جدول جای گرفتیم، اما به دلیل حواشی و حساسیت‌هایی که برخی دوستان ایجاد و به دلیل شکایت‌هایی که به بازرسی کردند، مس کم‌کم درگیر حواشی شد، اما می‌دانم مس تیم خوبی است و نظر کرده شهداست، به همین دلیل است که در ۱۰ بازی نتیجه نگرفته ولی باز هم در کورس صعود باقی مانده است، چرا که امسال شرایط برای صعود به لیگ برتر بسیار آسان‌تر از سال‌های دیگراست و این فصل شرایط برای صعود مس و گل‌گهر به لیگ برترمهیا است، اما اگر روند همچنان ادامه داشت می‌توانستیم جشن صعود را در سال ۹۷ بگیریم، اما هنوز هم دیر نشده است از بین سه تیم گل‌گهر، شاهین بوشهر و مس کرمان دو تیم به لیگ برتر صعود خواهد کرد.

 

**زمانی که هیئت فوتبال را تحویل گرفتید بدهی‌ها و مشکلات زیادی داشت، در این خصوص توضیح دهید...

 بله، متأسفانه در آن مقطع زمانی که مشکلات اقتصادی و تورم چند برابری همانند سایر دستگاه‌ها گریبانگیر باشگاه مس و هیئت فوتبال نیز شده بود، هیئت فوتبال و باشگاه مس بدهی‌های زیادی داشتند، کار سختی بود، اما سعی کردیم چراغ فوتبال را روشن نگه داریم .

 

** هشت ماه ابتدایی مدیریت در هیئت فوتبال ۵۳ سفر به شهرستان‌های استان کرمان داشتید، که این میزان سرکشی و بازدید از شهرستان ها و هیئت‌های فوتبال بسیار قابل توجه بود، از این همه سرکشی و بازدید خسته نشدید؟

 اگر عشق و علاقه در کار باشد، خستگی معنا ندارد. کارکردن در هیئت فوتبال لذت بخش است، خستگی و دلخوری من به دلیل حواشی و کارشکنی عده قلیلی در باشگاه مس است.

 

**با توجه به ارتباطات بسیار خوبی که شما با مجمع نمایندگان استان دارید، تصمیمات بسیار خوبی در این مجمع برای جنوب استان گرفته شد در این خصوص توضیح می‌دهید؟

 کارو رسالت هیئت فوتبال استعدادیابی نیست، دغدغه من این است که بخشی از منابع مالی در شهرهای کم برخوردار جنوب هزینه شود. از آنجا که به مدیریت جهادی اعتقاد دارم تصمیم گرفتم در متن کار باشم تا با مشکلات آن‌ها بیشتر آشنا شوم. ما کار را شروع کردیم، ولی اینکه نماینده دلش برای حوزه انتخابیه‌اش بسوزد و دنبال اجرای کار برود بحثی جداست. جلسه دوم را با حضور آقای استاندار و سردار بنی اسدی برگزار خواهیم کرد تا درصد ناچیزی از بودجه سال آینده دو بنگاه بزرگ اقتصادی مانند مس و گل‌گهر را مصوب کنیم تا در زمینه استعدادیابی در شهرستان‌های جنوبی و برخی از شهرهای شمالی استان هزینه شود. همچنین در صورت صعود دو تیم مس و گل‌ گهر به لیگ برتر با توجه به تعداد تیم‌های استان در لیگ برتر، جای کرمانی ها در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال خالی است که انشاالله امیدواریم این مهم اتفاق بیفتد.

 

 

 

نظر شما