رئیس کمیته‌های آموزش و مالی هیئت فوتبال استان کرمان:

آموزش قدرتمندترین ابزار برای تغییر معطوف به رشد و توسعه پایدار در تمامی بخش‌هاست/تاکنون ۲۳ دوره آموزشی در بخش‌های مختلف فوتبال برگزار کرده‌ایم

۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۶:۲۲:۰۷
کد خبر: ۸۲۷۱۹۲
آموزش قدرتمندترین ابزار برای تغییر معطوف به رشد و توسعه پایدار در تمامی بخش‌هاست/تاکنون ۲۳ دوره آموزشی در بخش‌های مختلف فوتبال برگزار کرده‌ایم
رئیس کمیته‌های آموزش و مالی هیئت فوتبال استان کرمان گفت: آموزش قدرتمندترین وسیله برای تغییر معطوف به رشد و توسعه پایدار در همه ابعاد زندگی است که باید جدی گرفته شود و با پرهیز ازهرگونه شعار ، تبلیغات سطحی و هیاهوهای رسانه ای واقعا مورد تاکید و پیگیری قرار گیرد.

 

 

 

 

ویژه‌نامه نوروزی صعود با رئیس کمیته‌های آموزش و مالی هیئت فوتبال استان گفتگویی انجام داده‌است که با هم می‌خوانیم:

**برای شروع یک بیوگرافی کامل از خودتان برای خوانندگان بیان کنید.

بنده متولد ۱۳۴۴.۵.۱۲ دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت منابع انسانی گرایش عملکرد و بهره وری از دانشکده مدیریت دانشگاه تهران هستم. از سال 1375 به استان کرمان آمدم و به عنوان یکی از مدیران وزارت کار در کرمان مشغول به کار شدم، در آن زمان یک طرح تحت عنوان پرداخت وام‌های خوداشتغالی و ایجاد مراکز آموزش و اشتغال برای کاهش نرخ بیکاری و ایجاد شغل در مناطق محروم بود، ما در سال‌های اولیه حضورمان در استان کرمان، حدود 23 مرکز و مجتمع آموزش و اشتغال در مناطق محروم استان کرمان احداث، تجهیز و راه‌اندازی کردیم. پس از آن به استانداری آمدم و به عنوان مسئول امور بانک‌ها و اشتغال استانداری در حوزه اداره کل هماهنگی امور اقتصادی مشغول کار شدم، پس از آن به عنوان رئیس گروه هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه خدمت داشتم و یک مقطعی نیز نماینده تام‌الاختیار استانداری برای راه‌اندازی تالار بورس استان کرمان بودم که در آن زمان به عنوان پنجمین تالار منطقه‌ای بورس در کشور افتتاح شد. مدتی هم به عنوان مشاور اشتغال مدیرکل بنیاد شهید استان و عضو مرکز مشاوره بنیاد و مقطعی هم معاون امور اجتماعی ستاد آزادگان استان فعالیت کردم. پس از آن در شرکت عمران علوی به عنوان معاون اجرایی و اداری ـ مالی شرکت بیش از 10 سال فعالیت کردم و از خردادماه سال جاری نیز در خدمت هیئت فوتبال هستم. البته فعالیتم در هیئت فوتبال استان بر می گردد به سال 82 که آن سال به عنوان رئیس کمیته بازاریابی و اقتصادی هیئت فوتبال فعالیت می‌کردم و بعد از آن تا اردیبهشت 1395به کمیته آموزش آمدم، از اردیبهشت 1395 نیز مقطعی سعادت همکاری برایم فراهم نشد تا امسال که در خدمت دوستان هستم.

 

**با توجه به اینکه در کمیته مالی هیئت هم فعالیت دارید، در مورد چالش‌های مالی هیئت فوتبال که خیلی هم خبرساز شد، توضیح دهید؟

هیئت فوتبال در سنوات گذشته، یکسری مشکلات و مسائل گریبانگیرش بوده، این نکته را عرض کنم که از سال 1382 تا 1395 بنده به هیئت فوتبال رفت و آمد داشتم و تحت عناوین و مسئولیت‌های مختلف فعالیت می‌کردم، برای اولین بار در تاریخ کرمان کلاس مربیگری سطح A آسیا را که در خارج از تهران به هیچ عنوان برگزار نمی‌شد، در کرمان برگزار کردم و همچنین دوره‌های مربیگری مختلف از جمله B آسیا و... را در سطح استان عملیاتی کردم و بیش از 15 سال با هیئت فوتبال آشنا بودم اما طی این مدت از ماهیت فعالیت هیئت فوتبال اطلاعی نداشتم، کما اینکه در 3-4 ماه اول که به هیئت فوتبال وارد و در کمیته مالی هیئت فوتبال مستقر شدم تازه متوجه شدم که چه اتفاقاتی در هیئت فوتبال رخ داده، چه فعالیت ها و چه مسئولیت هایی دارد، بنده علی‌رغم 15 سال رفت و آمد در هیئت فوتبال هیچ گونه آشنایی با ساختار هیئت فوتبال نداشتم، مشکلات مالی که هیئت فوتبال با آنها مواجه بود و یکسری اتفاقات افتاده بود که منجر به ورود سازمان بازرسی استان به هیئت فوتبال شده بود، امری که اگر نگویم محال است ولی نزدیک به محال است که یک سازمان نظارتی در حد سازمان بازرسی استان به یک هیئت ورزشی ورود پیدا کند، من طی سال‌ها فعالیت مدیریتی چنین چیزی را به خاطر ندارم و لیکن این اتفاق افتاده بود و بنا به دلایلی ورود پیدا کرده بودند و به مدارک و مستنداتی نیز دست یافتند.

 

**مشخص شد این اختلاف مالی چقدر بوده و اکنون روی چقدر بحث است؟

چون از سوی دستگاه قضایی رسماً اعلام نشده، من نمی‌توانم چیزی بگویم اما مبالغی که به صورت غیررسمی از سوی کارشناسان و بررسی پرونده در مراحل اولیه مطرح شده بود، حدود 900میلیون تومان تا یک میلیارد و صد میلیون تومان، دادگاه اول (کارشناس رسمی دادگستری، در هیئت فوتبال استان)، اعلام تخلف کرده بود، که بعد از آن اعتراض کردند، وکیل گرفتند و هیئت 3 نفره‌ای تشکیل شد، در حال حاضر قاضی پرونده مشغول بررسی اسناد و مدارک است و به زودی رأی اعلام می‌شود، در کل بین 300-400میلیون تومان تا یک میلیارد تومان این اعداد می‌تواند تغییر کند ولی منوط به این است که مرجع قضایی آن را رسماً اعلام کند. از دیگر چالش‌های مهمی که هیئت فوتبال استان باز هم بصورت منحصر بفرد با آن روبروست پرونده مالیاتی با مبلغی بیش ۳۰۰ میلیون تومان است که به واسطه نقصان و ضعف در انجام وظایف قانونی در زمان مناسب و نبود اسناد و مدارک لازم برای دفاع به موقع هیئت را با معضلی سخت مواجه ساخته است.

 

**از فعالیت‌های کمیته آموزش هیئت فوتبال نیز بگویید.

در کمیته آموزش نیز از شروع دوره جدید هیئت، کلاس‌های رسمی مربیگری، داوری و همچنین دوره‌های دانش افزایی برای مربیان و داوران استان برگزار کردیم. علاوه براین‌ها برنامه سالانه دوره‌های مربیگری ایران و آسیا را تدوین و به تایید کمیته آموزش فدراسیون فوتبال رساندیم. تلاش کردیم در راستای توانمندسازی شهرستان‌ها و کاهش هزینه ها اغلب دوره‌های آموزشی را در شهرستان‌ها برگزار کنیم. از جمله شهرستان‌هایی که دوره‌های مربیگری و داوری در آن‌ها برگزارشد: بم ، راور ، بردسیر ، زرند ، رفسنجان و ... است. ما در شهرستان‌ها نیازمند برگزاری کلاس‌های آموزشی برای پرسنل هیئت‌های فوتبال ، مدیران باشگاه‌ها، تیم‌های فوتبال، مربیان و داوران هستیم. در حوزه مدیریت ورزشی معطوف به رشته پرطرفدار فوتبال بشدت دچار ضعف هستیم . این نقیصه از مرکز استان تا شهرستان‌های دور افتاده استان وجود دارد. آموزش قدرتمندترین وسیله برای تغییر در همه ابعاد زندگی است که باید جدی گرفته شود و با پرهیز ازهرگونه شعار ، تبلیغات سطحی و هیاهوهای رسانه ای واقعا مورد تاکید و پیگیری قرار گیرد. این موضوع بحث مفصلی است که جداگانه در فرصتی مناسب به آن خواهم پرداخت . ما تا با وظایف و مسولیت‌هایمان در مواضع و مشاغل و مسولیت‌های مختلف به صورت علمی آشنا نباشیم منشاء اثر ماندگاری نخواهیم شد. نیاز سنجی، برنامه ریزی، اجرای صحیح و رصد نتایج، احصاء مشکلات و نواقص و رفع اشکالات شناسایی شده و ارائه گزارش عملکرد فعالیت‌های انجام شده از جمله کارهای اساسی و مهمی است که درراین راستا باید مد نظر قرار گیرد.

 

**از دوره‌های آموزشی برگزار شده بگویید.

در دوره جدید مدیریتی هیئت فوتبال استان تاکنون 23 دوره آموزشی در بخش‌های مختلف فوتبال برگزار کرده‌ایم. در مربیگری 10 دوره با شرکت 215 نفر برگزار کردیم که 3 دوره از این 10 دوره ویژه بانوان بوده است و از این دوره فقط سه دوره در مرکز استان برگزار شده و مابقی در شهرستان‌های استان پهناور کرمان برگزار شده است. 3 دوره اموزشی داوری درجه 3 نیز در شهرستان‌های راور، کرمان و رفسنجان برگزار کردیم. همچنین 10 دوره آموزشی نیز در زمینه دانش‌افزایی برگزار کردیم که افرادی چون حسین شمس، علیرضا سهرابی، فریبرز محمودزاده، اصغر مازیار، فریدون اصفهانیان، دانیال مرادی، ابولقاسم عارفیان، حسین تاج‌الدینی و علیرضا کهوری بوده‌اند. همچنین جا دارد از نگاه ویژه آقای دکتر قرایی ریاست هیئت فوتبال استان به حوزه آموزش تشکر کنم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز