در پیام ابراز همدردی رییس مجمع نمایندگان استان‌ کرمان با مردم سیل زده کشور؛

ستاد بحران استان‌فکری برای مسیر سیلاب ها بکند

۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۰۹:۲۵:۳۵
کد خبر: ۸۲۷۳۴۱
ستاد بحران استان‌فکری برای مسیر سیلاب ها بکند
‍ رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در پیام ابراز همدردی و تسلیت به سیل زدگان کشور گفت: انتظار می رود ستاد بحران استان فکری برای مسیر سیلاب های تاریخی استان بکند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ در این پیام آمده است:

از طرف خود و همکارانم در مجمع نمایندگان استان از مشکلاتی که هموطنان ما در استان های مختلف کشور بر اثر سیل و بارندگی ها این روزها متحمل می‌شوند ابراز همدردی می نمایم.

 تلفات جانی و مالی که سیل در شمال و غرب و دیگر نقاط کشور به وجود آورد مایه تاسف همه ما می باشد.

از طرفی جرقه و امیدی است به اینکه شاید از یک دوره طولانی خشکسالی اقلیمی به یک دوره ترسالی حرکت می‌کنیم که دعا میکنیم چنین باشد.

اما از طرفی رنج و گرفتاری عزیزان هم وطن را داریم که قطعاً باید همه ی ما هم استانیهای نوع دوست کرمانی‌در حدتوان و با کمک مسئولین رسمی کشور تلاش نماییم تا زندگی مردم در مناطق سیل زده به آرامش و انشالله به وضعیت عادی خود برگردد.

 آنچه که حتماً باید هرچه سریعتر به آن پرداخته شود بررسی غفلت هایی است که در استان کرمان در دوران خشکسالی های دراز مدت دچار شده ایم.

 آنقدر خشکسالی‌ها، عدم روان شدن رودخانه ها و یا سیلاب های فصلی و خشکی رودخانه های دائمی طول کشید که همه فراموش کرده‌ایم رودخانه‌ها را و اینکه زمانی سیلابی در فصولی از سال از این مسیر عبور می کرده و یا روان بوده است.

مسیر سیلاب ها و رودخانه ها از حالت طبیعی خود و وضعیت عادی خارج شده است حال یا به دست مردم و مسئولین یا اینکه براثر عارضه های طبیعی بوده که برطرف نشده اند. از دستکاری هایی که در بالادست ها شد که بگذریم و باید بیشتر مورد مطالعه متخصصین قرار گیرد، مسدود نمودن مسیر سیلاب ها و یا ایجاد موانع توسط انسان ها و یا طبیعت، در زمان بارندگی های سیل آسا باعث ورود آب به روستاها و شهرها می‌شود که لازم است هرچه سریعتر به کمک مردم و شوراهای محلی شهر و روستا، دهیاران و شهرداران فکری بشود.

 بحثی که اینجانب مدتی است به شهرداران و فرماندار زرند گوشزد نموده ام. قطعاً انتظار می رود ستاد بحران استان به ریاست استاندار محترم به فرمانداران، ستادهای بحران و شوراهای تامین شهرستان ها ماموریت دهند تا در کوتاه ترین زمان ممکن فکری برای مسیر سیلاب های تاریخی شهرها و روستاهای استان بشود.

باشد که انشاالله باران رحمت به وفور ببارد و به خوبی منابع آبی زیرزمینی استان را جبران نماید ولی به شهرها و روستاها و باغات و مزارع آسیبی وارد ننماید و ضمن اینکه باید برنامه‌ ای برای تامین آب شهرها و روستاها به خصوص شمال استان که بارندگی هم کم داشته اند داشته باشیم.

حسین امیری خامکانی

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان و نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز