شهردار کرمان:

برای مقابله با بحران احتمالی سیلاب در شهر کرمان در حالت آماده باش هستیم/برای جلوگیری از بحران سیلاب احتمالی هیچ فرصتی را از دست نمی‌دهیم

۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۰۸:۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۲۷۶۴۰
برای مقابله با بحران احتمالی  سیلاب در شهر کرمان در حالت آماده باش هستیم/برای جلوگیری از بحران سیلاب احتمالی هیچ فرصتی را از دست نمی‌دهیم
شهردار کرمان گفت: برای مقابله با بحران احتمالی وقوع سیلاب در شهر کرمان در حالت آماده باش هستیم و شهرداری برای جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت شهر کرمان، هیچ فرصتی را از دست نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید مهران عالم‌زاده در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری که با حضور شهرداران مناطق و جمعی از مدیران شهرداری برگزار شد با اشاره به جاری شدن سیلاب در نقاطی از کشور افزود: شهرداری کرمان با تشکیل ستاد مدیریت بحران، اقدامات و تدابیر لازم را برای مقابله با بحرانی شدن شهر کرمان اندیشیده و  اولویت‌بندی کرده و در حالت  آماده باش قرار دارد.

وی تاکید کرد: در راستای اقدامات در پیش گرفته شده، اولویت اول جلوگیری از تلفات انسانی و اولویت دوم جلوگیری از ورود آب به منازل مسکونی است.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: وقوع سیلاب در  هر صورت تلفاتی به دنبال دارد  که شهرداری با مشخص کردن نقاط بحرانی و بستن مسیر جاری شدن سیلاب سعی دارد تا تلفات را کاهش دهد .

وی افزود: با توجه به وضعیت ناپایدار هوای شهر کرمان، پیش بینی های لازم را انجام داده  و  قصد داریم با در نظر گرفتن  نقاط حادثه خیز با ایجاد کانال و خاکریز ، از پیشروی سیلاب احتمالی پیشگیری کنیم.

شهردار کرمان گفت: شهرداری قبل از وقوع سیلاب احتمالی و در هنگام جاری شدن سیلاب تمهیدات لازم را در پیش گرفته  و بر حسب وظیفه   و در حد توان  از بحرانی شدن شهر کرمان جلوگیری می کند.

وی خطاب به مدیران شهرداری گفت: باید با پیش بینی مسیر جاری شدن سیلاب، اقداماتی در پیش بگیریم تا از ورود سیلاب  به داخل شهر جلوگیری شده و آب‌های روان به سمت دیگری هدایت شوند و برای خارج کردن آب از معابر اقدامات لازم در پیش گرفته شود

 عالم زاده زاده یاد آور شد: ستاد مدیریت بحران شهرداری  به منظور هم اندیشی پیرامون شناسایی مناطق در معرض خطر و جلوگیری از پیشروی وقوع سیلاب در نقاط حادثه خیز شهر کرمان تشکیل شده و از هم اکنون اقدامات لاز م را در دستور کار قرار داده  است.

در ادامه این جلسه محمد رضا عسکری دبیر ستاد مدیریت بحران ضمن ارایه گزارشی از وضعیت سیل خیز بودن شهر کرمان گفت: شیب شهر کرمان صفر است و همین وضعیت باعث می شود آب ناشی از بارندگی در مرکز شهر کرمان جمع شده و به بناهای تاریخی و بافت فرسوده  وقدیمی شهر آسیب وارد شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز