نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان:

جوانان نباید از گفتن و طرح دادن دریغ کنند/در سال ۹۸ به‌صورت جدی به حضور جوانان در فعالیت‌های مختلف نیاز داریم

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۰۷:۵۰:۳۲
کد خبر: ۸۳۴۶۹۳
جوانان نباید از گفتن و طرح دادن دریغ کنند/در سال ۹۸ به‌صورت جدی به حضور جوانان در فعالیت‌های مختلف نیاز داریم
جوان از زاویه‌ای سخن می‌گوید که شاید مسئولان از آن زاویه به موضوع نگاه نکرده باشند، بنابراین جوانان نباید از گفتن و طرح دادن دریغ کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی در دیدار سمن‌های جوان کرمان با وی که به مناسبت آغاز هفته جوان صورت گرفت، ولادت حضرت علی اکبر (ع) را به جوانان حاضر تبریک گفت و بیان داشت: در واقع، هفته جوان هفته توجه بیشتر به جوانان است.

وی با اعلام اینکه جوان در نگاه دینی جایگاه بسیار ممتازی دارد که در فقه اسلامی نیز دیده شده است، گفت: عبادتی که یک جوان در پیشگاه خداوند انجام می‌دهد با عبادت کردن یک فرد مسن متفاوت بوده و اهمیت بیشتری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی یکی از ویژگی‌های جوانی را تحلیل به جا، شایسته و قدرت اندیشه و فکر کردن دانست و افزود: هر چه از جوانی عبور می‌کنیم از قدرت آدم کمتر شده و انسان دارای ضعف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بارها می‌گفتند اگر این‌دفعه جنگ شود کسی نمی‌آید اما دیدیم که جوانان ما در خارج از مرزها و در دو هزار کیلومتر آن طرف‌تر حاضر شدند و سرنوشت جنگ را تغییر دادند، تصریح کرد: امروز جنگ ما در خوزستان و اهواز نیست و دشمن در خارج از مرزها با ما می‌جنگد.

نماینده ولی‌فقیه دراستان کرمان با اشاره به اینکه حرف جوان دلسوزانه است و باید شنیده شود، یادآور شد: در واقع، جوان از زاویه‌ای سخن می‌گوید که شاید مسئولان از آن زاویه به موضوع نگاه نکرده باشند، بنابراین جوانان نباید از گفتن و طرح دادن دریغ کنند.

وی تأکید کرد: مسئولان باید به حرف جوانان گوش بدهند و طرح‌های آنها را بررسی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه به پنج کلان مسئله در استان اگر توجه شود، قطعاً نتیجه بهتری خواهیم گرفت، بیان داشت: آموزش و پرورش یکی از این موضوعات است و تا نتوانیم در آموزش و پرورش تحول جدی ایجاد کنیم، بخش زیادی از کار ما با مشکل روبه‌رو است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه دانشگاه‌های ما نیز موضوع دومی است که بسیار اهمیت دارند و یک مسئله جزئی نیست، گفت: وضع موجود دانشگاه‌های ما نیازمند بازنگری و تحول است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی، مسئله کلان سوم را خانواده دانست و افزود: خانواده بستری است که سایر مجموعه‌ها را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

وی تصریح کرد: مسئله چهارم حوزه‌های علمیه و بعد از آن مساجد هستند که مساجد ما امروز کارآمدی نظام را ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه در سال 98 به‌صورت جدی به حضور جوانان در فعالیت‌های مختلف نیاز داریم، یادآور شد: در گام دوم انقلاب، جوانان یک رکن هستند و در حقیقت گام دوم انقلاب با حضور و مشارکت جوانان محقق می‌شود.

 

 

نظر شما