نماینده استاندار کرمان در شورای مدیریت بحران حمیدیه:

استان کرمان با تمام قوا و امکانات در شهرستان حمیدیه حضور یافته است

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۱۵:۴۷:۴۷
کد خبر: ۸۳۵۴۹۹
استان کرمان با تمام قوا و امکانات در شهرستان حمیدیه حضور یافته است
نماینده استاندار کرمان و مسئول ستاد معین این استان در امور کمک رسانی به مناطق سیل زده خوزستان گفت: استان کرمان با تمام امکانات و قوا در شهرستان حمیدیه حضور دارد و تا رفع کامل خطرات سیل و حتی بعد از آن نیز در کنار مردم حمیدیه خواهیم ماند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حجت الاسلام محمد محمودآبادی در جلسه هماهنگی شورای مدیریت بحران شهرستان حمیدیه افزود: در بحث تقویت سیل بندها جلسات متعدد فنی برگزار و بر تقویت سیل بندها در برخی مناطق شهر تأکید شد و هم اکنون ستاد معین استان کرمان مشغول ایجاد و تقویت سیل بندها در اطراف شهر حمیدیه است.

وی با اشاره به نقش مردم حمیدیه در کنترل بحران سیل تصریح کرد: در جریان سیل اخیر قبل از ورود مسئولین، خود مردم با دست خالی و مقاومت جلوی سیل ایستادند ولی هم اکنون با ورود مسئولین و فعالیت ستاد کرمان به نوعی کار را رها کردند که نباید این وضع ادامه پیدا کند.

نماینده استاندار کرمان در ستاد معین استان اظهار داشت: استانداری کرمان از روز اول با تمام قوا به میدان آمد و به نوعی شهرستان حمیدیه مرکز استان کرمان شده است و هم اکنون تعداد زیادی از مدیران و نیروهای استان کرمان در منطقه حضور دارند.

محمودآبادی با اشاره به حجم زیاد امکانات لجستیکی استان کرمان در شهرستان حمیدیه گفت: تعداد 70 کامیون و دستگاه های سنگین و سبک از دستگاه های مختلف استان به حمیدیه منتقل شدند و هم اکنون در حال فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: هلال احمر استان کرمان تاکنون به 2920 خانوار عمدتا روستایی خدمت رسانی کرده است و هم اکنون نیز در حال توزیع بسته های خوراکی و بهداشتی به صورت جیره های یک ماهه در بین مردم هستیم.

وی با اشاره به انتقال بیش از 100 تن انواع اقلام مورد نیاز مردم سیل زده منطقه از سمت استان کرمان گفت: موجودی انبار هلال احمر کرمان در حمیدیه کامل است و مشکلی از حیث تأمین امکانات نداریم.

نماینده استاندار کرمان و مسئول ستاد حمیدیه خاطرنشان کرد: در بحث اردوگاه ها و طبق تصمیمات، مدیریت و اداره اردوگاه ها به ما واگذار شد و  با استقرار موکب ها و همچنین فعالیت هلال احمر مشکلات مردمی حل شدند ولی هم اکنون باتوجه به فروکش کردن جریان سیل در برخی مناطق شهری و روستایی و بازگشت مردم، اردوگاه های کوچک باید در قالب یک یا دو اردوگاه تجمیع شوند.

وی با انتقاد از برخی بی مهری ها و عدم همراهی ها در جریان سیل اخیر گفت: وقتی تمام مقامات عالی دولتی، نظامی و حتی نماینده ولی فقیه در استان. کرمان به شهرستان حمیدیه آمده است انتظار داشتیم یکی از مدیران استانی هم در این شهرستان حاضر شود و برخی صحبت ها و پیشنهادات ما را بشنود که متأسفانه این چنین نیست.

حجت الاسلام محمودآبادی با بیان انتظارات فزاینده مردم و حتی مسئولین حمیدیه از ستاد معین کرمان در منطقه تصریح کرد: استان کرمان بنا به دستور وزیر کشور و تلاش استاندار کرمان با جدیت برای کنترل بحران سیل و مشکلات ناشی از آن در منطقه حضور یافته است ولی هم اکنون انتظارات در حدی روبه افزایش است که این ستاد مشکلات ماقبل سیل نظیر حقوق عقب مانده کارگران شهرداری و حتی فاضلاب شهری حمیدیه را نیز حل کند.

وی ادامه داد: البته همه کشور و امکانات موجود برای مردم است و مسئولین شرعا و قانونا وظیفه خدمت رسانی به مردم را دارند و مسئولین استان کرمان نیز تلاش کردند با تمام توان از مشکلات مردم و هموطنان خوزستانی و سایر استان ها در جریان سیل اخیر بکاهند.

 

نظر شما