اختلاف ملکی ۱۳ ساله اهالی ۳ روستا دربخش گلزار شهرستان بردسیر حل و فصل شد

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۱۵:۱۵:۲۳
کد خبر: ۸۳۵۵۰۲
اختلاف ملکی ۱۳ ساله اهالی  ۳ روستا دربخش گلزار شهرستان بردسیر حل و فصل شد
صبح امروز با حضور آقای نخعی،دادستان عمومی و انقلاب بردسیر، نماینده فرمانداری ، رئیس اداره منابع طبیعی ،رئیس اداره آب منطقه ای وجمعی از مسئولان و اهالی منطقه ، اختلاف ملکی 13 ساله بین اهالی روستاهای صاحب آباد و زارچوئیه و میرشادی بخش گلزار بردسیر حل و فصل گردید .

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بردسیر ضمن اعلام این خبر افزود : با ورود دستگاه قضایی به موضوع و حضور در محل مورد تنازع که در 90کیلومتری شهرستان بردسیر در دامنه کوه هزار قرار دارد و دعوت از طرفین و مسئولین ذی مدخل درموضوع و مذاکره چند ساعته با اهالی و نمایندگان روستاهای صاحب آباد، زارچوئیه و میرشادی با ایجاد صلح و سازش در بین اهالی روستاهای یاد شده ،به اختلاف چندین و چند ساله اهالی این روستاها خاتمه داده شد.

    محمدامین نخعی خاطرنشان کرد : اهالی روستاهای یاد شده بیش از 13 سال در خصوص اراضی و زمینهای کشاورزی ، آبراه ها و مالیکیت قنوات و نحوه انتقال آب به مزارع  و حقابه متعلقه خود از رودخانه میرشادی اختلاف شدیدی داشته که چندین فقره پرونده ی حقوقی و کیفری  در شعب دادگاه و دادسرا وحتی تعدادی از این پرونده ها در دیوان عالی کشور  مفتوح و در حال رسیدگی بود که با انجام مذاکرات انجام شده با آنان ، طرفین به صلح و سازش رسیدند.

وی اعلام کرد:پس از تنظیم صورتجلسه و امضاء طرفین ،نمایندگان و اهالی روستاهای فوق و مسئولین محلی مقرر گردید با اعلام گذشت و انصراف طرفین ، کلیه پرونده های مفتوح در محاکم قضایی در خصوص موضوع مختومه گردد.

شایان ذکر است ورود دادستانی به اختلافات مشابه از طریق حضور در محل و معاینه محل با حضور طرفین تاثیرات به سزایی در پایان بخشیدن به اختلافات فی مابین اصحاب دعوا دارد که در موارد مشابه نیز اقدامات لازم انجام شده و در ادامه نیز در دستور کار دادستانی می باشد.

 

نظر شما