به دو جوان قلعه گنجی پای چوبه دار حیاتی دوباره اهدا شد

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۱۵:۴۶:۲۵
کد خبر: ۸۳۵۵۰۳
به دو  جوان قلعه گنجی پای چوبه دار حیاتی دوباره اهدا شد
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قلعه گنج گفت: طی یک اقدام خداپسندانه و با صلح و سازش بین دو طایفه میرزایی و برقی و گذشت اولیای دم ، دو جوان قلعه گنجی از پای جوبه دار از قصاص رهایی یافتند.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سجاد افشار منش در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی اختلاف دو طایفه میرزایی و برقی در چند سال گذشته ،منجر به  قتل  احدی از طایفه برقی گردیده بود که بعد از این ماجرا  نیز فردی از طایفه برقی  نیز  با انگیزه انتقام مجددا  اقدام به قتل یکی از افراد طایفه میرزایی  نموده بود که  با تلاش های دستگاه قضایی و امنیتی  هر دو  قاتل دستگیر و رسیدگی به پرونده های آنان آغاز گردیده بود.

این مقام قضائی عنوان کرد: پس از تحقیقات مقدماتی  پرونده ها  جهت صدور رای به دادگاه کیفری 1 شهرستان جیرفت ارسال که حکم قصاص برای هر دو محکوم علیه صادر و پرونده ها جهت فرجام خواهی به دیوانعالی کشور ارسال که رای بدوی ابرام  و جهت اجرا به دادسرای عمومی وانقلاب قلعه گنج اعاده گردیده بود .

وی افزود: پس از وصول پرونده در اجرای احکام با رایزنی  دادستانی،امام جمعه و اعضای شورای تامین شهرستان و با همکاری سران طوایف و استفاده از تمامی  ظرفیت های موجود در روز اجرای حکم،طی یک اقدام خداپسندانه  اولیاء دم از هر دو طایفه نسبت به اجرای حکم قصاص اعلام  رضایت نمودند و  اجرای احکام قصاص در زندان جیرفت  متوقف گردید.

وی نقش علما، ریش‌سفیدان و بزرگان اقوام و طوایف شهرستان در زمینه تحکیم وحدت و تقویت روابط میان طوایف بسیار موثر و برجسته دانست و افزود: ضرورت دارد در رسیدگی به پرونده ها به سمت میانجیگری و صلح و سازش و رفع اختلافات حرکت کنیم زیرا  صلح و سازش باعث می شود که کینه ها از بین برود و گذشت آنها گذشت قطعی خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز